Heren,
Vandaag over de snelweg nog wat testjes gedaan.
Wat naast de raare waarde van de MAP sensor opvalt zijn de misfires:
Heenreis 100 km:
Cilinder - Aantal
1 - 3
2 - 10
3 - 6
4 - 2
5 - 6
Terug reis 100 km:
1 - 5
2 - 19
3 - 12
4 - 5
5 - 5
Verder zat ik tijdens de terug reis met de cruise control te klooie omdat het ook voorkomt als je de + knop ingedrukt houd. Nu was het zo onverwacht heftig dat de motor in storing ging.
Hij liep heel rot, alsof hij maar op drie cilinders loopt oid, is dit noodloop?
Verder krijg ik in het dashboard de melding op bijgevoegde foto.
De foto van de MAP sensor grafiek is het moment dat de motor in noodloop ging, even snel gemaakt op de vluchtstrook vandaar dat de wazige foto.
Na een herstart van de motor liep de auto weer als eerst maar nu met een waarschuwingslampje extra.
ik zie geen extra foutcodes, de enige die er in staat is de koppeling sensor.
Ik heb ondertussen een MAP sensor en een veel te dure koppelingssensor besteld.
Mijn vraag is, denken jullie dat de misfires veroorzaakt worden door de kapotte MAP sensor of is de uitlezing van de MAP sensor zo bizar door de misfires?
Of zit ik er naast en lijkt dit toch iets anders te zijn.
Groeten, Alwin
Vandaag over de snelweg nog wat testjes gedaan.
Wat naast de raare waarde van de MAP sensor opvalt zijn de misfires:
Heenreis 100 km:
Cilinder - Aantal
1 - 3
2 - 10
3 - 6
4 - 2
5 - 6
Terug reis 100 km:
1 - 5
2 - 19
3 - 12
4 - 5
5 - 5
Verder zat ik tijdens de terug reis met de cruise control te klooie omdat het ook voorkomt als je de + knop ingedrukt houd. Nu was het zo onverwacht heftig dat de motor in storing ging.
Hij liep heel rot, alsof hij maar op drie cilinders loopt oid, is dit noodloop?
Verder krijg ik in het dashboard de melding op bijgevoegde foto.
De foto van de MAP sensor grafiek is het moment dat de motor in noodloop ging, even snel gemaakt op de vluchtstrook vandaar dat de wazige foto.
Na een herstart van de motor liep de auto weer als eerst maar nu met een waarschuwingslampje extra.
ik zie geen extra foutcodes, de enige die er in staat is de koppeling sensor.
Ik heb ondertussen een MAP sensor en een veel te dure koppelingssensor besteld.
Mijn vraag is, denken jullie dat de misfires veroorzaakt worden door de kapotte MAP sensor of is de uitlezing van de MAP sensor zo bizar door de misfires?
Of zit ik er naast en lijkt dit toch iets anders te zijn.
Groeten, Alwin
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).