Hallo iedereen,
Zoals al aangekondigd heb ik afgelopen weekend de carter ventilatie gefixed.
Ten eerste, welke stagiar heeft dat spruitstuk ontworpen!?
, die linker bout is echt niet bij te komen.
Ten tweede, het zat niet 100% verstopt maar wel flink, en de ventilatie slang naar de kleppendeksel bleek op meerdere plekken gescheurd. Uiteindelijk heb ik ook de verwarmde slang naar de inlaat vervangen, dat was niet 100% nodig maar als je toch bezig bent is het niet zo heel veel extra moeite.
Hierna even het gasklep huis losgehaald en schoon gepoetst, dit was wel nodig.
Goed, de conclusie van het hele verhaal is: Carter ventilatie werkt nu
, probleem is nog niet weg
Met alles wat ik vervang gaat de auto beter rijden, maar het probleem blijft, op de ODBII lezer zie ik nog steeds de turbo druk op en neer vliegen.
Hierna heb ik de TCV overbrugging van 'v70_2.4T' door gevoerd, dit zie je ook op één van de afbeeldingen.
Na het doorverbinden van de druk slang direct op de waste gate ben je wat vermogen kwijt, logisch want de waste gate gaat gelijk met de turbo druk mee open.
We zien de druk oplopen tot maximaal 1.3 bar, bij het schakelen zien we dat de druk in elkaar stort door het openen van de BOV. Hierna is de druk direct weer terug als het gas weer open gaat, de BOV werkt dus, even als de waste gate.
Een conclusie kan ik hier echter niet helemaal uit trekken, de problemen doen zich voor als de druk te hoog op loopt. Als je de TCV overbrugd dan kom je niet in het probleem gebied, dus heb je ook geen problemen.
Nu zat ik te denken, we hebben nu écht alles uit elkaar gehad en vervangen. na al dit heb ik nog twee vragen:
De eerste, wat is de maximale turbo druk dat een xc70 opbouwd met een standaard turbo zonder tuning, misschien wordt de druk te hoog en wordt daar op een of andere manier op gereageerd door motormanagement om het zaakje heel te houden.
Ik zie de problemen bij > 1.8 bar druk. Mijn gevoel zegt dat dat al best hoog is.
De tweede, nu dat we allerlei onderdelen vervangen hebben, moet de ECM niet een keertje gereset worden of iets dergelijks? Misschien is deze gewoon helemaal van slag en moet hij een keertje helemaal uit -> accu los en even alle condensatoren leeg laten lopen. Mijn vraag is, kan dit zonder problemen? kan ik de accu los halen zonder problemen met gaskleppen inleren en dergelijke.
Groeten, Alwin
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).