22 december 2008 | Tekst: Stéphan Vermeulen | Bron: Autoweek.nl
Het kon niet uitblijven, na het schrappen van de 3.2 zescilinder voor de V70 en de S80, verdwijnt deze motor ook uit het gamma van de XC70. Maar er komt iets moois voor terug, de "crosscountry" is voortaan als T6 leverbaar.
De 3.2 zes-in-lijn maakt plaats voor de T6, die een inhoud van 3,0 liter heeft. Dankzij een turbo is die krachtbron goed voor 285 pk en 400 Nm. Volvo koppelt 'm aan de bekende Geartronic-automaat, het gemiddelde verbruik bedraagt 11,7 liter per 100 kilometer.
De prijzen voor de benzineversie beginnen bij 65.500 euro. Veel keus is er niet, want de XC70 T6 is net als de 3.2 dat al was, de enige benzinemotor die je in de XC70 kunt krijgen.
De andere krachtbron heet D5, en dat is dus de 185 pk sterke diesel. Of die op termijn ook 210 pk krijgt zoals in de S80, kon de importeur nog niet zeggen.
Het kon niet uitblijven, na het schrappen van de 3.2 zescilinder voor de V70 en de S80, verdwijnt deze motor ook uit het gamma van de XC70. Maar er komt iets moois voor terug, de "crosscountry" is voortaan als T6 leverbaar.
De 3.2 zes-in-lijn maakt plaats voor de T6, die een inhoud van 3,0 liter heeft. Dankzij een turbo is die krachtbron goed voor 285 pk en 400 Nm. Volvo koppelt 'm aan de bekende Geartronic-automaat, het gemiddelde verbruik bedraagt 11,7 liter per 100 kilometer.
De prijzen voor de benzineversie beginnen bij 65.500 euro. Veel keus is er niet, want de XC70 T6 is net als de 3.2 dat al was, de enige benzinemotor die je in de XC70 kunt krijgen.
De andere krachtbron heet D5, en dat is dus de 185 pk sterke diesel. Of die op termijn ook 210 pk krijgt zoals in de S80, kon de importeur nog niet zeggen.