Heb nog maar 100 km ervaring met de aanpassing, maar ben er wel blij mee. De auto is sowieso sneller, maar vooral soepeler en daar is het me om te doen. Leuk hoor, 35 pk erbij bij 6000 rpm, maar daar komt de naald van de toerenteller door die automaat praktisch nooit. Meer koppel vind ik interessanter, de auto rijdt vloeiender, onder meer doordat de kickdown langer uit lijkt te blijven bij bijvoorbeeld inhalen op de grote weg. Maar als je dan een keer hard wil gaat 'ie ook écht.
Ook leuk om te zien hoe Obbe te werk gaat. Je kunt alles zien (ik begrijp graag wat er gebeurd), geldt overigens ook voor het werk van Dennis, er wordt niet ingewikkeld gedaan (Obbe geeft gewoon eerlijk toe dat dieselmotoren z'n specialisme is en hij voor benzine hoofdzakelijk de kennis van een collega als vertrekpunt gebruikt) en de aanpassing gebeurt op maat: na de eerste proefrit met het aangepaste motormanagement zat er een duidelijk voelbare dip tussen 3500 en 4000 toeren. Zonder morren de hele unit weer uit de auto, aan de computer, grafieken erbij, file waar nodig aanpassen en weer rijden. 'Jij moet tevreden zijn!'
Dit in combinatie met een automaatspoeling is wat mij betreft een aanrader voor iedereen met de combinatie van een turboblok en een automaat.
Ook leuk om te zien hoe Obbe te werk gaat. Je kunt alles zien (ik begrijp graag wat er gebeurd), geldt overigens ook voor het werk van Dennis, er wordt niet ingewikkeld gedaan (Obbe geeft gewoon eerlijk toe dat dieselmotoren z'n specialisme is en hij voor benzine hoofdzakelijk de kennis van een collega als vertrekpunt gebruikt) en de aanpassing gebeurt op maat: na de eerste proefrit met het aangepaste motormanagement zat er een duidelijk voelbare dip tussen 3500 en 4000 toeren. Zonder morren de hele unit weer uit de auto, aan de computer, grafieken erbij, file waar nodig aanpassen en weer rijden. 'Jij moet tevreden zijn!'
Dit in combinatie met een automaatspoeling is wat mij betreft een aanrader voor iedereen met de combinatie van een turboblok en een automaat.