Quote door Silver_R
Dit is inderdaad mijn auto geweest. Alles aan de auto is eerlijk en durf nu nog mijn hand in het vuur te steken betreft de km stand. En dit lijkt me een gevalletje domme pech. Haakse overbrenging is bij ong. 142.000 km vervangen bij een Volvo dealer.
Banden zijn zeker weten allemaal goed, zelfde maat, evenveel mm profiel, etc? Haldex type 3 is nog steeds gevoelig voor afwijkingen op bv banden profiel voor en achter.
In ieder geval sterkte met het vervolg van het verhaal. Dat voorlopig de pech even voorbij mag zijn.
Is het mogelijk toch een bandendingetje. Banden die er op zaten heb ik na bij 155.000 km vervangen voor de set die ik later bij je gehaald heb. 1 daarvan bleek met "smurrie" gerepareerd te zijn en heb na zoeken op internet de mogelijkheid gekozen om twee nieuwe banden er op te zetten. Oude banden met 2mm minder profiel voor en die nieuwe met 8mm profiel achter. Netto verschil in radius dus 2mm en diameter 4mm. Dat scheelt best in de omtrek. Pfff... ook nog vier nieuwe zomersloffen kopen dan maar. Staat nu op 18 inch wintersloffen dus voorlopig even geen probleem. Dacht echt dat Haldex niet gevoelig was hiervoor. Wie heeft er nog bijna verse 18 inch banden nodig? 6 mm en 4 mm profiel inmiddels!