Is er iemand die de technische specificaties van de Volvo tweeters weet?
Ik wil ze vervangen door een hele goede tweeter met filter, maar moet dan wel een tweeter kiezen met dezelfde db's en ohm's.
Heb op het internet al gezocht, maar kan het niet vinden.......
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht: Locatie: Down, way down south limburg Berichten: 445 Geregistreerd: 07 / 2014
Voor zover ik weet zijn alle speakers 8ohm bij een Volvo. Correct me if i'am wrong .
Als je een bestaande compo-set neemt dan zijn de tweeters en de mid-range/woofer op elkaar afgestemd qua Db's. En bij sommige sets kan je op het scheidingsfilter de output regelen.
Voor zover ik weet zijn alle speakers 8ohm bij een Volvo. Correct me if i'am wrong .
Als je een bestaande compo-set neemt dan zijn de tweeters en de mid-range/woofer op elkaar afgestemd qua Db's. En bij sommige sets kan je op het scheidingsfilter de output regelen.
Ga alleen de tweeters vervangen en geen gebruik maken van een combo-set. De rest van de speakers zijn premium. De tweeters vind ik alleen wat ondermaats qua klank. Maar komt dan wel nauw qua keuze van een vervanger met dezelfde gevoeligheid.....
Dank je Wybe.
Gevoeligheid van de speaker staat helaas niet op de achterkant. Het is een getal dat wordt uitgedrukt in Db/1w/1m. Of te wel hoeveel Decibel de speaker produceert bij 1 watt op 1 meter afstand.