Quote
Maar nee,dan is laats genoemde een vervuilende auto die het centrum niet meer in mag.
Ik weet dat nieuwe ook best niet zo echt veel schoner kunnen zijn in werkelijk praktijk.
Het gaat er in de steden om de concentratie van e.a. zoals ook fijnstof waar o.a. mensen met longproblemen last van hebben.
Alles en elk beetje wat dit zou kunnen verminderen zou men aan moeten pakken eigenlijk, want ja er sterven mensen door ook als door roken enz, als je zelf niet kiest of kan kiezen voor aanwezig zijn in een meer zuivere omgeving , terwijl je een aandoening hebt is dat niet alleen niet prettig maar verkort ook je leven.
het is dus geen eigen keuze helaas, en neen ik heb geen (nog geen) longaandoening maar tracht wel niet zo'n "asso..." te zijn...
OOK omdat ik vanuit hooikoorts verleden wel weet wat het is om echt benauwd te zijn, voor iedr die het niet weet en daar niets om geeft ga maar eens in een zeer zeer stoffige ruimte zonder stofmasker op een trimfiets fietsen opdat je het gevoel gaat kennen en zo meer respect voor de medemens met luchtweg aandoening gaat krijgen.
Op het land waar die concentraties niet die hoge waarden hebben, zolang niet onder rokende industriegebied, zal men er niet veel van merken, en hierom maakt men dus keuzes van in regios gebieden een verbod, maar ok vind ook dat dan iedere in praktijk werkelijk uitstotend daar geweerd dient te worden. ( dus niet alleen die op papier vuil zijn maar ook die met truukjes op papier schoon lijken)
Hier kan een autobezitter dan zijn aanschaf en rijgedrag op plannen, en ja dit is voor zakelijke rijders die vaak aangewezen zijn op een oudere diesel enz ( loodgieter enz) ook niet eerlijk, en moet ook een oplossing voor komen, particuliere rijders die niet in dergelijk regio wonen of hoeven werken hebben geen nadeel van verbod. ( de anderen zou men dan voor zover nodig tegemoet kunnen komen, opdat acceptatie voor schonere lucht in steden een gewoon goed gaat worden! )