Als jullie huidige Volvo nog steeds goed voldoet en geen problemen geeft dan moet je daar gewoon mee doorrijden. Nu weet je wat je hebt.
Ik ben er al lang achter dat doorrijden naar een hoge kilometerstand (mits geen grote problemen aan de wagen) de aller, aller voordeligste manier is om je autokosten te drukken. En daarbij: met een Volvo van 10 jaar of ouder kom je nog steeds heel netjes voorrijden, niemand die zegt dat je een stumper bent die met een oud barrel rijdt.
En voor die € 600,00 !! aan brandstofbesparing op jaarbasis zou ik niet eens de moeite nemen om de overweging van dit nieuwe type te maken, dat kan bij dit formaat auto's geen doorslaggevend punt zijn.
Maar ja, auto's zijn emotie :yes: En als je daar gevoelig voor bent dan zal je daar ook (financieel) voor moeten bloeden.
Ik sluit me hier volledig bij aan. € 15.000 uitgeven om € 600 per jaar te besparen is gekkenwerk.
Tenzij je natuurlijk de knaken ervoor hebt en het gewoon leuk vindt.
Maar dan kan de besparing geen motief zijn.
Oh, als geld dan toch geen rol speelt: go for it Sjoerd! Nu.
Beding korting, minstens 7-10%, en een set matten. En verkoop de oude op MP. De nieuwe, in een mooie combinatie, is in ieder geval één met 5-cylinders. En die worden nog eens schaars (jammer genoeg). We lezen het hier wel.
Die blauwe is ook een mooi ding hoor! Zorg wel dat je de historie even nabelt, het is een import en boekjes worden nogal eens vervalst. Maar erg chic verder, beige bekleding blijf ik toch een zwak voor hebben.
Die blauwe is ook een mooi ding hoor! Zorg wel dat je de historie even nabelt, het is een import en boekjes worden nogal eens vervalst. Maar erg chic verder, beige bekleding blijf ik toch een zwak voor hebben.
Hoe zou je daar dan achter kunnen komen met nabellen ?
Ook wel verdacht laag bpm bedrag. Laag bpm bedrag wijst vaak op een schadeauto. Aangezien een origineel Nederlandse auto ongeveer rond de 11000 euro aan bpm heeft en die ongeveer 4500 euro. Hoeft natuurlijk niet :yes: . Wel belangrijk om Historie goed te en. Eventueel de dealers bellen waar de auto in onderhoud is geweest
Als je een dergelijke frisse D5 euro3 met standkachel weg wilt gaan doen voor een D3 met euro 4, zou ik maar eens een heel goed gaan nadenken.\
De theoretische besparing kan je meteen reserveren om de EGR en DPF aan te laten pakken, en je mag hopen dat je niet dure DPF en EGR reparaties aan de broek krijgt.... geen weldenkend mens zal een Euro3 om willen ruilen voor een Euro4 .....
Ik zeg het dan maar heel mild...
De kenners zullen massaal op jullie Euro 3 D5 springen met die km stand, en al helemaal om de standkachel...
Zie er maar een te vinden met minder dan 3,5 ton...., jullie wagen is nog niet eens op de helft van wat de motor aankan..