Hallo allemaal,
Onze XC uit 2008 met een D5 start niet meer maar motor draait wel rond.
Voorgaande hebben de volgende problemen gehad:
1. Zo rond 4 July ben ik op een korte Vakantie gegaan met de Caravan een reis van Barcelona naar Potes Noord Westen van Spanje. Bij de eerst berg op hoorde ik een klap en verloor al het Motor vermogen. Even aan de kant gezet en onder motor kap gekeken en daar vond ik de dikke Rubber slang die naar de ERG Valve gaat los en eraf liggen. Even de Lucht-filter eraf gehaald en de Rubber slang van rond 10cm doorsnede er weer op gezet. Motor gestart en alles was weer 100% OK. Wel zat er even de schrik erin maar we konden weer verder en een 700Km gereden naar de Camping in Potes noord Spanje zonder problemen.
2. Na 8 dagen de Caravan laten staan en zijn we weer terug gegaan naar huis ( Barcelona) weer een 750Km trip en halve wegen op de snelweg met een snelheid van 140KM weer een klap en alle alarmen gingen af. Gelukkig zaten we net 1 Km voor een tankstation en daar de auto maar op de parkeerplaats gezet. We hadden de DTCS en transmissie alarm en engine service direct verijst. De verzekering gebeld en die hebben de wagen weg gesleept.
3. De wagen was netje een week later afgeleverd bij mijn Volvo dealer en conclusie was dat een Verstuiver stuk was en is gerepareerd (750E kosten)
4. Een dag later is mevrouw met de kinderen weer naar de Camping gegaan, 750Km gereden en alles ging perfect , de auto reed als nieuw en geen problemen meer.
5. Gisteren wilde mevrouw de auto pakken en die wilde niet meer starten, lijkt een verstuiver probleem? nu vraag ik me een beetje af heeft de slang die eraf gekomen is bij de ERG valve een schade veroorzaakt aan de Verstuivers? en dat nu een voor een problemen ontstaan met de verstuiver. De XC70 heeft nog maar 150.000KM op de teller en is net 8 Jaar dus normaal zouden die verstuiver nog geen problemen moeten geven.
Onze XC uit 2008 met een D5 start niet meer maar motor draait wel rond.
Voorgaande hebben de volgende problemen gehad:
1. Zo rond 4 July ben ik op een korte Vakantie gegaan met de Caravan een reis van Barcelona naar Potes Noord Westen van Spanje. Bij de eerst berg op hoorde ik een klap en verloor al het Motor vermogen. Even aan de kant gezet en onder motor kap gekeken en daar vond ik de dikke Rubber slang die naar de ERG Valve gaat los en eraf liggen. Even de Lucht-filter eraf gehaald en de Rubber slang van rond 10cm doorsnede er weer op gezet. Motor gestart en alles was weer 100% OK. Wel zat er even de schrik erin maar we konden weer verder en een 700Km gereden naar de Camping in Potes noord Spanje zonder problemen.
2. Na 8 dagen de Caravan laten staan en zijn we weer terug gegaan naar huis ( Barcelona) weer een 750Km trip en halve wegen op de snelweg met een snelheid van 140KM weer een klap en alle alarmen gingen af. Gelukkig zaten we net 1 Km voor een tankstation en daar de auto maar op de parkeerplaats gezet. We hadden de DTCS en transmissie alarm en engine service direct verijst. De verzekering gebeld en die hebben de wagen weg gesleept.
3. De wagen was netje een week later afgeleverd bij mijn Volvo dealer en conclusie was dat een Verstuiver stuk was en is gerepareerd (750E kosten)
4. Een dag later is mevrouw met de kinderen weer naar de Camping gegaan, 750Km gereden en alles ging perfect , de auto reed als nieuw en geen problemen meer.
5. Gisteren wilde mevrouw de auto pakken en die wilde niet meer starten, lijkt een verstuiver probleem? nu vraag ik me een beetje af heeft de slang die eraf gekomen is bij de ERG valve een schade veroorzaakt aan de Verstuivers? en dat nu een voor een problemen ontstaan met de verstuiver. De XC70 heeft nog maar 150.000KM op de teller en is net 8 Jaar dus normaal zouden die verstuiver nog geen problemen moeten geven.