D5 uit 2008 start niet meer

Start probleem met D5

XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Homepage: offshoretronic.com
Subject:

D5 uit 2008 start niet meer

· 
Posted: 23.07.2016 - 13:34  ·  #1
Hallo allemaal,
Onze XC uit 2008 met een D5 start niet meer maar motor draait wel rond.

Voorgaande hebben de volgende problemen gehad:
1. Zo rond 4 July ben ik op een korte Vakantie gegaan met de Caravan een reis van Barcelona naar Potes Noord Westen van Spanje. Bij de eerst berg op hoorde ik een klap en verloor al het Motor vermogen. Even aan de kant gezet en onder motor kap gekeken en daar vond ik de dikke Rubber slang die naar de ERG Valve gaat los en eraf liggen. Even de Lucht-filter eraf gehaald en de Rubber slang van rond 10cm doorsnede er weer op gezet. Motor gestart en alles was weer 100% OK. Wel zat er even de schrik erin maar we konden weer verder en een 700Km gereden naar de Camping in Potes noord Spanje zonder problemen.
2. Na 8 dagen de Caravan laten staan en zijn we weer terug gegaan naar huis ( Barcelona) weer een 750Km trip en halve wegen op de snelweg met een snelheid van 140KM weer een klap en alle alarmen gingen af. Gelukkig zaten we net 1 Km voor een tankstation en daar de auto maar op de parkeerplaats gezet. We hadden de DTCS en transmissie alarm en engine service direct verijst. De verzekering gebeld en die hebben de wagen weg gesleept.
3. De wagen was netje een week later afgeleverd bij mijn Volvo dealer en conclusie was dat een Verstuiver stuk was en is gerepareerd (750E kosten)
4. Een dag later is mevrouw met de kinderen weer naar de Camping gegaan, 750Km gereden en alles ging perfect , de auto reed als nieuw en geen problemen meer.
5. Gisteren wilde mevrouw de auto pakken en die wilde niet meer starten, lijkt een verstuiver probleem? nu vraag ik me een beetje af heeft de slang die eraf gekomen is bij de ERG valve een schade veroorzaakt aan de Verstuivers? en dat nu een voor een problemen ontstaan met de verstuiver. De XC70 heeft nog maar 150.000KM op de teller en is net 8 Jaar dus normaal zouden die verstuiver nog geen problemen moeten geven.
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: D5 uit 2008 start niet meer

· 
Posted: 24.07.2016 - 11:41  ·  #2
Even een update, deze morgen heeft mijn vrouw de PC met Vida aan de auto gekoppeld en de fout codes bekeken.
Helemaal niks geen enkele fout. Morgen gaat ie naar de Garage , kijken wat die kunnen vinden.
Helaas zit ik op me werk in het buitenland en moet ik alles per telefoon regelen, gelukkig is mijn vrouw erg handig en heeft ze zelf de PC en Vida kunnen opstarten :D :D
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 12:17  ·  #3
Quote door XC-MEN

Even een update, deze morgen heeft mijn VROUW de PC met Vida aan de auto gekoppeld en de fout codes bekeken.
Helemaal niks geen enkele fout. Morgen gaat ie naar de Garage , kijken wat die kunnen vinden.
Helaas zit ik op me werk in het buitenland en moet ik alles per telefoon regelen, gelukkig is mijn vrouw erg handig en heeft ze zelf de PC en Vida kunnen opstarten :D :D

Wtf? Mijn vrouw weet niet eens hoe ze olie moet peilen, laat staan stap 1: de kap open maken!
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 17:37  ·  #4
Nou het word nog veel mooier, probleem opgelost.
Mij vrouw heeft nog een keer de Vida eraan gehangen en was vergeten de UPDATE Ja aan te klikken en dus waren er geen nieuwe Fout codes.
Nu nog een keer alles gescande en ja hoor ECM-P120312 Cilinder 3 korst sluiting of open circuit.
Even aan haar gevraagd de motor klep te openen en de kabel plug van Cilinder 3 te controleren , en ja hoor die zat los.
Alles even goed vast gedrukt en het start probleem is opgelost.
Ongelofelijk .......... wat ben ik blij met mijn vrouw.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 17:46  ·  #5
Zet haar gegevens even hier, dan kan zo ons mogelijk ook helpen als we een probleem hebben...
Heeft ze alleen verstand van de D5 modellen?
:D
In elk geval mooi dat het opgelost is...
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 19:39  ·  #6
Ja erg mooi, super vrouw heb ik.
Wel alles op afstand stap voor stap uitgelegd per telefoon maar goed de meest vrouwen zeggen gewoon doe het lekker zelf.
Wel raar dat met een losse connector gelijk de Diesel niet meer start.
Nu ga ik nooit meer weg zonder de PC en Vida , heeft me nu al 2 keer goed geholpen op locaties waar je de eerst 250KM geen Volvo garage kan vinden.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 19:53  ·  #7
Quote door XC-MEN

Nou het word nog veel mooier, probleem opgelost.
Mij vrouw heeft nog een keer de Vida eraan te hangen ..............................................................................................................
Even aan haar gevraagd de motor klep te openen en de kabel plug van Cilinder 3 te controleren........
Alles even goed vast gedrukt en het start probleem is opgelost.
Ongelofelijk .......... wat ben ik blij met mijn vrouw.

Eigenlijk......Willen we dan een plaatje bij het praatje.... :yes: :D
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 20:20  ·  #8
Hier het plaatje.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
DDH
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 20:33  ·  #9
:thumb: :thumb:

Al langer in Spanje? En gaat het met de kinderen ook goed (taal/school)?
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 20:44  ·  #10
We gaan een beetje off topic, maar ik woon al 27 jaar in Spanje, mijn vrouw is Spaans en de kinderen ( 2 dochters) eigelijk ook Spaans want die hebben hun hele leven in Spanje gewoond.
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 21:29  ·  #11
Quote door XC-MEN

We gaan een beetje off topic, maar ik wmoon al 27 jaar in Spanje, mijn vrouw is Spaans en de kinderen ( 2 dochters) eigelijk ook Spaans want die hebben hun hele leven in Spanje gewoond.

Ik kom al zo'n 12 jaar langdurige perioden in Spanje. In die periode is mij opgevallen dat ze daar alleen maar V70 diesels verkopen. En dan nog een ook maar 1 type motor.
Ook dat er in verhouding weinig dealers zijn. Ze zijn daar wel aan de prijs.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 23:43  ·  #12
Ik vind t stoer, meeste vrouwen beginnen er niet eens aan :thumb: :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0