Uitbalanceren

Banden

BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Uitbalanceren

· 
Posted: 05.07.2017 - 20:06  ·  #1
Is er iemand bij mij in de buurt in het bezit van een banden uitbalanceer apparaat, dus een andere Volvo freak om eens samen naar de staat van de banden te kijken.
En in de buurt is Gelderland of omgeving.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

Re: Uitbalanceren

· 
Posted: 05.07.2017 - 20:13  ·  #2
Toevallig laat ik morgen van de T5 de wielen ook opnieuw balanceren. Heb een vriend die in Arnhem een eigen garagebedrijfje heeft en wiens vrouw ook een V70 heeft. Voordeel voor mij is dat hij dan de auto komt halen en na afloop weer komt brengen. Ik heb van de T5 recentelijk met het wassen wat loodjes weggeblazen. En dat voel je gelijk. Laat hem dan ook de airco ff opnieuw legen/vullen. Is twee jaar geleden voor het laatst gedaan. Merkte recentelijk met warm weer dat het nodig was....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.07.2017 - 22:37  ·  #3
Na 2 jaar merkbaar ?
Best wel snel.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 06.07.2017 - 01:46  ·  #4
Realiseer je wel, dat de omgang met een balanceerapparaat op nauwkeurigheid aankomt. Het AMT-gargage forum heeft kortgeleden nog een indicatie gegeven van het niet exact centreren van het wiel op het balanceerapparaaat of op de astap aan de auto. Een niet centrering van 0,1 mm op het apparaat of de astap levert een afwijking van 15 gram meer of minder lood ter compensatie van de afwijking. Met name de montage aan de auto vraagt dus nauwkeurigheid en reinheid van de montageflens en exacte centrering door de wielbouten.
Op het garageforum gaat het natuurlijk over exactheid van de ijking van het apparaat en het regelmatig updaten van de voorgeschreven herijkingen.

Selected quotes for multi-quoting:   0