uitbouwen voorstoel v 70

hoe uitbouwen

theovolvo
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

uitbouwen voorstoel v 70

· 
Posted: 01.12.2014 - 22:14  ·  #1
Hoe kan ik de voorstoelen van een V 70 uitbouwen , welke bouten moeten er los en met welke soort sleutel. Dit ivm reparatie van stoelbekleding. heb dit nog nooit gedaan vandaar deze vraag.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

Re: uitbouwen voorstoel v 70

· 
Posted: 01.12.2014 - 22:32  ·  #2
Gemakkelijk,
Neem een dopsleutel met ratel
Friemel de kapjes die de bouten bedekken los ( met beleid )
( zet de stoel eerst naar achteren en maak dan de voorste 2 bouten los )
en doe voor de achterstebouten het omgekeerde, idem met de afdekkapjes.

Kantel dan de stoel en friemel voorzichtig de stekker(s) onder de stoel los en neem de stoel er uit.
Leg dekens en zo op de dorpels etc om beschadigingen te voorkomen bij het uitnemen en terugplaatsen.
( passagiers stoel is makkelijker in verband met het feit dat daar geen stuur zit.
Een electrisch bediende stoel is flink zwaar, hou daar rekening mee. ( voor je rug )
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 01.12.2014 - 22:50  ·  #3
En een toevoeging aan de reactie van TPR.
Niet aan je contact zitten als je stekkers los zijn. Dat resulteert in foutmeldingen.
Of voor de veiligheid de -pool van de accu los.

En zorg voor handdoeken om de rest van je interieur te beschermen. De stoelen zijn zwaar en onderkant scherp.
Als je de achterbank plat legt zou je ze ook via de achterkant er uit kunnen halen
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.12.2014 - 06:45  ·  #4
Wel handig, een 2e man erbij.
De kabel onder je stoel kun je vrij makkelijk losmaken.
Draai de bout los en je kunt hem er zo afhalen.
Het is inderdaad aan te raden de min pool te ontkoppelen als je de kabels onder je stoel loshaalt.
De kans is anders vrij groot dat je een airbag melding krijgt.
Succes.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 16.12.2014 - 17:43  ·  #5
Ja, het is zeer belangrijk om minimaal het contact uit te hebben, zeker bij zaken met stekkers moet je dat altijd doen.
En accupool losmaken is ook zeer zinnig.
Vergeet niet de massa het eerst los te maken, en het laatst te plaatsen.
Die volgorde is een vereiste.
JJB
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 07.03.2016 - 08:35  ·  #6
Ik sta voor hetzelfde klusje ivm een extra versterker onder de passagiersstoel en wat ik nog niet kon zien was: hoe gaan de achterste kapjes over de stoelbouten los?
Voor kan ik een dopje indrukken en schuiven ze er af. Achter zouden ze zowel omhoog als naar achteren kunnen qua ruimte. Welke kant moet ik ze op bewegen? Hoe zet je ze erop en hoe klikken ze vast? Het zal wel heel logisch zijn, anders was het wel beschreven, maar ik wil voorkomen dat ik iets afbreek bij het loshalen. Dank voor jullie tips!
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 07.03.2016 - 16:20  ·  #7
En vergeet de gordel niet los te maken. In de houder naast je zitvlak steek je een schroevendraaier en dan komt het mechanisme vrij.
StephanD
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 18.03.2016 - 21:26  ·  #8
Quote door JJB

Ik sta voor hetzelfde klusje ivm een extra versterker onder de passagiersstoel en wat ik nog niet kon zien was: hoe gaan de achterste kapjes over de stoelbouten los?
Voor kan ik een dopje indrukken en schuiven ze er af. Achter zouden ze zowel omhoog als naar achteren kunnen qua ruimte. Welke kant moet ik ze op bewegen? Hoe zet je ze erop en hoe klikken ze vast? Het zal wel heel logisch zijn, anders was het wel beschreven, maar ik wil voorkomen dat ik iets afbreek bij het loshalen. Dank voor jullie tips!

Ik krijg de achterste kapjes er ook niet af. Ik heb al een tijdje zitten wrikken maar ze komen nog niet los. Wat is de truuk?
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 18.03.2016 - 21:34  ·  #9
Volgens mij moet je bij het terugplaatsen van de min-pool het contactslot in stand II zetten om te voorkomen dat bepaalde componenten beschadigd raken.
StephanD
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 18.03.2016 - 23:18  ·  #10
Quote door StephanD

Quote door JJB

Ik krijg de achterste kapjes er ook niet af. Ik heb al een tijdje zitten wrikken maar ze komen nog niet los. Wat is de truuk?

Het is me gelukt!
Je moet met je vingers aan de binnenzijde onder de kapjes naar achteren gaan.
Dan kom je bij een soort van klikverbinding en schuift hij naar achteren los.
Als je het weet gaat het makkelijk. Na een hele tijd met de eerste bezig geweest te zijn, wrikken met schroevendraaiers en hard trekken ging de 2e nu in een paar seconden los.

Selected quotes for multi-quoting:   0