Dag allemaal.
Vorig jaar heb ik mijn auto voorzien van een complete kop revisie, samen met nog een aantal andere hoognodige zaken
is hiermee de auto weer aardig aan de Stage 0 gekomen.
vlak daarna merkte ik dat de bak begon mekkeren als deze even stationair had gedraaid en weer in de versnelling werd gezet, met andere woorden, de bak moest de druk hoger opbouwen om hem in de versnelling te krijgen met de welbekende bonk
erbij.
in de tussentijd een CFE gekocht en tot de conclusie gekomen dat wanneer ik de auto stationair draait de bak langzaam aan oploopt richting de 100 graden en zodra deze boven de 90 is problemen geeft met het in zijn versnelling zetten.
omdat de bak nog nooit gespoeld is met zijn nagenoeg 5 ton op de klok, is dit natuurlijk een eerste gegadigde!
vorige week woensdag is dus de bak gespoeld met 12 liter Mobile JWS-3309 zonder toevoegingen (kleurstof oa)
met het adapteren kreeg ik de opmerking dat dit de best schakelende 5 tonner is welke hij had gevoeld, als nieuw zeg maar.
ik blij dus! gisteren na een weekendje weg wou de zoon nog erg graag bij KFC even een vette mond halen, dus hup de drive in.
omdat de rest geen KFC wilde had de dochter Mac donalds besteld en ik met mijn vrouw een broodje sub (lekker makkelijk, alles bij elkaar op 1 terrein!)
omdat er toch wel her en der een paar auto's voor ons stonden moesten we dus stationair wachten, en je raad het al! een zeer mooie proef om te kijken hoe de automaat nu gaat reageren!
nou, het verhaal deze bak is als fabrieks nieuw smolt net zo hard als de sneeuw die daar nog lag! in rap tempo dus!!
de spoeling van de Olie heeft totaal geen nut gehad en ben nog net zo ver als een week geleden.
wie weet wat dit kan zijn, overigens moet ik opmerken, in normale omstandigheden is de bak zo'n 70 graden en schakelt deze inderdaad ontzettend lekker, enige kanttekening is dat wanneer de bak koud is deze een hik geeft van 2 naar 3.
zie graag jullie reactie tegemoet, na de uitgaven van vorig jaar wil ik de auto namelijk niet gaan afschrijven op een automaat, maar heb ook weinig trek om er weer duizenden euries in te pompen om de automaat weer goed te krijgen!
Vorig jaar heb ik mijn auto voorzien van een complete kop revisie, samen met nog een aantal andere hoognodige zaken
is hiermee de auto weer aardig aan de Stage 0 gekomen.
vlak daarna merkte ik dat de bak begon mekkeren als deze even stationair had gedraaid en weer in de versnelling werd gezet, met andere woorden, de bak moest de druk hoger opbouwen om hem in de versnelling te krijgen met de welbekende bonk
erbij.
in de tussentijd een CFE gekocht en tot de conclusie gekomen dat wanneer ik de auto stationair draait de bak langzaam aan oploopt richting de 100 graden en zodra deze boven de 90 is problemen geeft met het in zijn versnelling zetten.
omdat de bak nog nooit gespoeld is met zijn nagenoeg 5 ton op de klok, is dit natuurlijk een eerste gegadigde!
vorige week woensdag is dus de bak gespoeld met 12 liter Mobile JWS-3309 zonder toevoegingen (kleurstof oa)
met het adapteren kreeg ik de opmerking dat dit de best schakelende 5 tonner is welke hij had gevoeld, als nieuw zeg maar.
ik blij dus! gisteren na een weekendje weg wou de zoon nog erg graag bij KFC even een vette mond halen, dus hup de drive in.
omdat de rest geen KFC wilde had de dochter Mac donalds besteld en ik met mijn vrouw een broodje sub (lekker makkelijk, alles bij elkaar op 1 terrein!)
omdat er toch wel her en der een paar auto's voor ons stonden moesten we dus stationair wachten, en je raad het al! een zeer mooie proef om te kijken hoe de automaat nu gaat reageren!
nou, het verhaal deze bak is als fabrieks nieuw smolt net zo hard als de sneeuw die daar nog lag! in rap tempo dus!!
de spoeling van de Olie heeft totaal geen nut gehad en ben nog net zo ver als een week geleden.
wie weet wat dit kan zijn, overigens moet ik opmerken, in normale omstandigheden is de bak zo'n 70 graden en schakelt deze inderdaad ontzettend lekker, enige kanttekening is dat wanneer de bak koud is deze een hik geeft van 2 naar 3.
zie graag jullie reactie tegemoet, na de uitgaven van vorig jaar wil ik de auto namelijk niet gaan afschrijven op een automaat, maar heb ook weinig trek om er weer duizenden euries in te pompen om de automaat weer goed te krijgen!