In een andere post heb ik gemeld dat ik een versnellingsbakrevisie heb laten uitvoeren (bij SHM in Schiedam).
Ik moest al een keer terug vanwege ernstige lekkage van de versnellingsbak. Daar hebben ze toen wat aan gedaan.
Het probleem is echter weer terug. De garage waar ik kwam voor het uitlijnen gaf aan dat er te veel speling op het lager zat van de ruil-versnellingsbak aan de kant van de linkeraandrijf as.
Nu zie ik de bui al hangen: Daarvoor moet ws. de versnellingsbak er weer onderuit. Heb ik net alle motorophangrubbers vervangen die netjes op moment vast gezet zijn, uitlijning op orde, moet alles weer los.
En erg zachtzinnig zijn ze niet met vastzetten, zo bleek het linker voorwiel veel te vast gezet te zijn.
Voor mijn gemoedsrust de vraag: Moet inderdaad de bak weer open om het uitgaande lager van de linker aandrijfas te vervangen? Ik ben er best een beetje ziek van. Net alles weer op orde.
Ik moest al een keer terug vanwege ernstige lekkage van de versnellingsbak. Daar hebben ze toen wat aan gedaan.
Het probleem is echter weer terug. De garage waar ik kwam voor het uitlijnen gaf aan dat er te veel speling op het lager zat van de ruil-versnellingsbak aan de kant van de linkeraandrijf as.
Nu zie ik de bui al hangen: Daarvoor moet ws. de versnellingsbak er weer onderuit. Heb ik net alle motorophangrubbers vervangen die netjes op moment vast gezet zijn, uitlijning op orde, moet alles weer los.
En erg zachtzinnig zijn ze niet met vastzetten, zo bleek het linker voorwiel veel te vast gezet te zijn.
Voor mijn gemoedsrust de vraag: Moet inderdaad de bak weer open om het uitgaande lager van de linker aandrijfas te vervangen? Ik ben er best een beetje ziek van. Net alles weer op orde.