Uitgelijnd en toch trekt de auto naar rechts

brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Uitgelijnd en toch trekt de auto naar rechts

· 
Posted: 02.11.2024 - 23:01  ·  #31
Wat ik mij afvraag: bij het vervangen van de veerpoten voorkant, moet je vooraf met een schuifmaat e.e.a. opmeten om de boel weer met de juiste afmeting terug te zetten.
Dat is lastig precies te doen. Dus dat heeft invloed op je uitlijning. Ik heb echter nooit een uitlijner aan de bevestiging van de veerpoten bezig gezien. De uitlijning voorkant is toch niet alleen maar met de buitenste/binnenste stuurstangen af te stellen?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 23:16  ·  #32
Wat de meesten doen bij het (terug )plaatsen van de veerpoten is deze aan de bovenkant helemaal naar het midden drukken, zowel links als rechts.

Heb daar bij mmts ook wel eens naar gevraagd en dat was het eenvoudigste was het antwoord.

Soms heb ik ze ook wel eens wat krasjes zien maken om de poot naderhand weer in de oude stand te zetten.

Eigenlijk moet je gewoon opnieuw uitlijnen als je dingen in die regionen lostrekt.

De meeste uitlijnen zullen idd van de poten aan de bovenzijde afblijven wat dus NIET wil zeggen dat ze goed staan 😉

Een goede uitlijner zoals bijv Lammers wil bepaalde waardes bereiken en als hij daarvoor de poten boven moet verschuiven zal hij dat doen.

Een uilijner die bezig is om zijn streepje in een groen vakje te krijgen zal je zoiets (meestal) niet zien doen…
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 22:55  ·  #33
zoals boven vermeld idd zoveel mogelijk naar binnen aan de bovenzijde levert eigenlijk altijd de goede camber waarde. maar een meetrapport geeft die ook aan.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2024 - 09:18  ·  #34
Camber wil je ook niet uit zijn waardes hebben slijten de banden snel scheef af .
Je zou eerder wat meer caster willen aan de rechter kant , waardoor het wiel/auto beter rechtdoor wil , maar helaas is er tegenwoordig weinig tot geen stelmogelijkheden meer .

Selected quotes for multi-quoting:   0