Uitgeschakeld alarm?

T-5

Subject:

Re: Uitgeschakeld alarm?

· 
Posted: 22.02.2012 - 12:48  ·  #16
Beetje late reactie maar toch, heb foto's van de twee kapjes die bij mij in het plafond zitten. De volvo is ooit nieuw geleverd in Duitsland.. Denk dat het snelste is om hem idd eens uit te laten lezen om te weten of er nu wel of niet een alarm in zit en hoe ik die dan weer in werking krijg.

...

Subject:

· 
Posted: 22.02.2012 - 22:50  ·  #17
Volgens mij zijn dit kapjes die niet tot meer dienen dan het vastklikken van de hemelbekleding. Ik blijf het wel heel raar vinden dat er geen alarm op de auto lijkt te zitten! Maar als ik dit zo zie heeft het er wel alle schijn van! Misschien toch uitlezen en anders het rechter voorwiel eraf halen en de modderkuip verwijderen (door middel van de popnageltjes uit te boren). Tegen het knipperlicht moet dan een hoorntje zitten. Is dit nu een loze kabel dan zit er met zekerheid geen alarm op!

Het is wel ff klussen maar zeker voordeliger dan het uitlezen bij een dealer! ;)

Groetjes,

Tristan
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.02.2012 - 23:56  ·  #18
De kapjes op de foto's van T-5 zijn, zoals Tristan al zegt, alleen bedoeld voor het vastzetten van de hemelbekleding. Het kapje voor de interieursensor van het alarm zit er inderdaad niet in.
Dus, wel of geen alarm, in ieder geval geen (originele) interieursensor!

Het kapje dat daarvoor bedoeld is, zit, van opzij gezien, globaal ter hoogte van de rugleuning van de stoelen (beetje afhankelijk van de stand uiteraard) en dat kapje is ook zeker vier keer groter als die op de afbeelding en vrijwel vierkant. Zie ook de foto van Laguna S60, een paar posts terug.

Let wel, we hebben het hier dan over een origineel Volvo-alarm, dat er een ander alarm op zit van welk merk dan ook is natuurlijk altijd mogelijk. Maar dan is in dat geval ook niet bij de dealer uit te lezen, aangezien hij niet zoals een origineel alarm, in de canbus geintegreerd is.
Er zal dan toch ergens en sirene onder de de motorkap moeten zitten, maar dit hoeft dan weer niet direct in het rechter spatscherm, achter de modderkuip te zitten, die kan dan overal zitten, waar het inbouwstation het maar goed dunkte, zeg maar....
T-5

Subject:

· 
Posted: 23.02.2012 - 12:41  ·  #19
Ik zal eens goed kijken onder de motorkap, toch allen bedankt voor het meedenken. Blijf de aanwezigheid van het ledje op het dashboard vreemd vinden. Is dat ook zo'n geval van dat daar achter dan mogelijk alleen bekabeling ligt?
...

Subject:

· 
Posted: 23.02.2012 - 13:47  ·  #20
Ja dat is idd goed mogelijk! In principe is bij een Volvo alles voorbereid.
Uradius

Subject:

· 
Posted: 11.06.2012 - 21:18  ·  #21
Sorry dat ik even inbreek op dit topic.. Ik heb precies hetzelfde als topicstarter, alleen bij mij zit er wel een sirene op de auto, die ik kan activeren met de afstandbediening. Voor de rest alles zoals topicstarter beschreven heeft. Geen alarm bij open raam of als ik de deur met het alarm erop open en geen ledje... Waarom dan toch die sirene?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.06.2012 - 21:40  ·  #22
Quote door Uradius

Sorry dat ik even inbreek op dit topic.. Ik heb precies hetzelfde als topicstarter, alleen bij mij zit er wel een sirene op de auto, die ik kan activeren met de afstandbediening. Voor de rest alles zoals topicstarter beschreven heeft. Geen alarm bij open raam of als ik de deur met het alarm erop open en geen ledje... Waarom dan toch die sirene?

Zeg het maar.....,
Kan "lam"gelegd zijn( dan is deze nog te activeren ) of uitgebouwd.
Tevens kan hij ook nog voor paniekdoeleinden worden gebruikt, voor al je b.v. onwel wordt.

Selected quotes for multi-quoting:   0