Uitlaatgassen in kabine????

bvanaggele
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 10.06.2014 - 10:58  ·  #1
Beste Volvo rijders,

Mijn V70R uit 1997 met 310.000 op de teller rijd als een zonnetje en ik ben er zeer blij mee!

Als ik de PK's los laat bij een sprintje, en dan bedoel ik alle PK's :devil: :-), dan krijg ik een hele nare lucht in mijn auto waar ik me ook zeer slecht van ga voelen. ik vermoed uitlaatgassen.

Weet iemand wat er aan de hand is? en hoe kan ik het verhelpen. Ik hoor graag ik zit nl niet meer zo lekker achter m'n stuur.

Met vriendelijke groet,

Bart van Aggele
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Uitlaatgassen in kabine????

· 
Posted: 10.06.2014 - 11:03  ·  #2
Is er geen lek ergens van het uitlaatcircuit? Misschien op de uitlaat op de motor? KAn zijn dat de lucht dan naar binnen wordt gezogen. Heb je ook al eens gecontroleerd of er überhaupt een interieurfilter aanwezig is? Ik heb een keer een s70 gehad, daar was de filter weg en daar rook je ook alles.
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.06.2014 - 12:47  ·  #3
als de uitlaat in orde is check dan even de rubber seal van de achterklep en of de achterklep nog wel goed sluit (slot montage afstelling)

reden: als een stationcar rijdt heb je achter de achterklep veel turbulentie en dat kan er voor zorgen dat er uitlaatgassen de cabine in komen als daar een lekkage zit.
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 08:37  ·  #4
Quote door bvanaggele

Beste Volvo rijders,

Mijn V70R uit 1997 met 310.000 op de teller rijd als een zonnetje en ik ben er zeer blij mee!

Als ik de PK's los laat bij een sprintje, en dan bedoel ik alle PK's :devil: :-), dan krijg ik een hele nare lucht in mijn auto waar ik me ook zeer slecht van ga voelen. ik vermoed uitlaatgassen.

Weet iemand wat er aan de hand is? en hoe kan ik het verhelpen. Ik hoor graag ik zit nl niet meer zo lekker achter m'n stuur.

Met vriendelijke groet,

Bart van Aggele

uitlaatspruitstukpakkingen die niet meer afdichten. Kun je zien als de auto op de brug staat. Meestal bij de eerste cilinder
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 09:04  ·  #5
Herkenbaar euvel! Ik heb hier ook kortstondig last van gehad. Er bleek een slangetje van de carterontluchting onder het uitlaatspruitstuk niet goed aan te sluiten. Effe aan het slangetje morrelen en voila. Geen vieze lucht meer in de auto!
bvanaggele
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 12.06.2014 - 16:50  ·  #6
Quote door tienklepper

Herkenbaar euvel! Ik heb hier ook kortstondig last van gehad. Er bleek een slangetje van de carterontluchting onder het uitlaatspruitstuk niet goed aan te sluiten. Effe aan het slangetje morrelen en voila. Geen vieze lucht meer in de auto!

dat zou fijn zijn, als het dat is. dank voor reactie!

Selected quotes for multi-quoting:   0