Uitlezen gegevens met smartphone

Miskoop
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 83
Subject:

Uitlezen gegevens met smartphone

· 
Posted: 19.07.2017 - 09:41  ·  #1
Hallo,
...enkele dagen geleden kwam er een advertentie voorbij van een klein apparaatje dat je op een (contra)stekker onder de motorkap kon steken en vervolgens met een app op je smartphone de 'vitale' gegevens van je auto kon uitlezen.
Interessant, nietwaar ?
Maar voor ik iets kon noteren was de advertentie voorbij.
Kent iemand dit apparaat en zo ja is het interessant om aan te schaffen ?
Ben benieuwd en bedankt alvast.
Groetjes,
Miskoop
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Uitlezen gegevens met smartphone

· 
Posted: 19.07.2017 - 09:44  ·  #2
Wat basisgegevens zul je vast en zeker uit kunnen lezen, maar wil je echt wat veranderen dan is er maar één oplossing en dat is Vida + een Dice.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 09:46  ·  #3
Zoiets zul je gezien hebben....
https://nl.aliexpress.com/item…4a9317a82d
Zo he dat is een mooie link....
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 10:45  ·  #4
...
DJ--NeO--
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 13:02  ·  #5
Quote door JOv70BI

Voor een aanschaf vooral IN DLD waar veel vooral leasebakken nog steeds teruggedraaid worden en die vaak via tussenpersonen met zoiets verkocht "verkauf pkw im kundenauftrag".

Bij
im Kundenauftrag
moet men dus extra oppassen daar kan je achteraf vaak niemand aanspreken / vinden wanneer problemen. (is dan een zgn. prive persoon en als je die al werkelijk kan vinden ergens op aanspreken is daar dan veeeeeeeeeel lastiger)

Mogelijk handig:
https://www.youtube.com/watch?v=UHqdfp_fBdo

Hier staan meer gegevens vooral ook wat betreft tweedehands auto's en Tachos enz Duitsland info's:
https://de.automotive-coding.c…n-per-app/

Mogelijk zijn een paar van die links daar of de basislink hierboven iets voor handige links hier?, is natuurlijk ook weer een soort reclame sorry daarvoor dan maar heb hier niets mee.

Niet wetenschappelijk onderzoek hier zeggen ze dat plm 15% van gebruikte BMW's ( 25% 5 serie) gemannipuleerd zijn in DLD, zijn natuurlijk alleen de door hen gescande auto's mogelijk bij al van tevoren weten daar is mogelijk iets aan de hand. ( neem ik dus met een korrel zout)
http://www.mycarly.com/wp-cont…-final.pdf

Voor die app kan je mogelijk ook andere goedkopere Adapters gebruiken. ;)

Daar men voor aanschaf van een auto de meeste privekopers nog geen vida of dergelijke hebben, is het of iemand meevragen/ lenen of zoiets, of aankoopkeuring laten doen. (laatste is altijd beter en minder risico, toch kan men de af en toe fouten daar niet altijd herkennen, en die zijn het meest irriterend :( )

eehm, wil niet vervelend doen, maar de vraag ging niet over een auto kopen in bijv. Duitsland, maar of een adapter welke de motor gegevens uitleeft interessant is.

om terug On-topic te gaan, ik heb hem ook een Bluetooth ELM327 adapter welke met mijn smartphone is gekoppeld! erg fijn moet ik eerlijk toegeven :) zit overigens aangesloten op de ODB11 poort onder bij de de bestuurder, daar ik weet kan het niet onder de motorkap...
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 14:43  ·  #6
...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 18:04  ·  #7
Met een CFE in de OBD2 kun je ook al de nodige gegevens uitlezen en kan je onder voorbehoud extra functies aan je auto toevoegen.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 23:21  ·  #8
Ik heb een tijdje geleden ook zo'n dingetje aangeschaft (naast Vida). Vooral voor gebruik onderweg. Het hangt erg van het bouwjaar van je auto of je er wat aan hebt.
De oudere auto's met odb2, zeg zo rond 2001-2004 levert het weinig informatie op, terwijl Vida wel alles weergeeft. Maar om nu Vida altijd aan te hebben....
michel67
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.07.2017 - 10:59  ·  #9
Heb sinds enkele dagen een OBD2 scanner in de auto draaien. Het betreft een proef van mijn garage. De app op mijn smartphone stuurt de informatie via internet naar de garage zodra deze contact maakt met de scanner. De bedoeling is om afwijkende waarden van het motormanagement eerder te herkennen en op deze wijze grotere kosten voor te zijn.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.07.2017 - 11:05  ·  #10
Quote door michel67

Heb sinds enkele dagen een OBD2 scanner in de auto draaien. Het betreft een proef van mijn garage. De app op mijn smartphone stuurt de informatie via internet naar de garage zodra deze contact maakt met de scanner. De bedoeling is om afwijkende waarden van het motormanagement eerder te herkennen en op deze wijze grotere kosten voor te zijn.

En wat voor apparaatje is dat dan.

Btw..

We hebben ook een hele mooie voorsteltopic.
Als je daar even een voorstelrondje doet dan weten we ook tegen wie we kletsen.
michel67
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.07.2017 - 11:32  ·  #11
Mijn voorstel topic is helaas verloren gegaan bij de laatste serverproblemen...
michel67
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.07.2017 - 11:34  ·  #12
Geen idee of dit kastje vergelijkbaar is met de OBD2 scanners die in de winkel te koop zijn.
Miskoop
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 83
Subject:

· 
Posted: 23.07.2017 - 12:29  ·  #13
Hallo vidalisten en overige OBD2-gebruikers,
...bedankt voor al jullie reacties. Zeer verhelderend.
Blijft het antwoord op mijn vraag : is het interessant om aan te schaffen ?

Het gaat om mijn « V70 8/2000 D5252T YV1SW720211028773 1672WH24 269.000 km op de teller / 100 Ah 760 A »

Ook even gegoogeld. Keuze genoeg maar zonder veel tekst en uitleg. Als het werkt op of bij een V70 uit 2000, zou iemand mij een suggestie willen doen en vertellen waar ik hem kan bestellen.

Bedankt alvast en een fijne zondag.
Miskoop
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 23.07.2017 - 14:07  ·  #14
ik heb ook een bluetooth obd2 stekker in mn my2001, ik heb regelmatig een bank 1 too lean melding die ik prima kan wissen met een (betaalde) app op mn android telefoon (torque obd check)... de obd stekker was een tientje, de app vier euro, dus zeker de moeite waard wat mij betreft...

Selected quotes for multi-quoting:   0