Tja, goede vraag, heb hm 2de hands gekocht en heb de dealer gebeld van de vorige eigenaar. Die gaf aan dat de auto al die jaren weinig was gebruikt, veel binnen heeft gestaan en geen ongelukken oid ooit heeft gehad, voor zover je dat mag geloven...
Opvallend is dat als je wat rond googled je diverse XC70 eigenaren tegenkomt met het zelfde euvel(zie oa. de link verder naar boven). Ik kan alleen nergens achterhalen wat men heeft gedaan als oplossing en bij de volvo dealer doen ze net alsof ze er nog nooit van gehoord hebben .... Nou moet ik zeggen dat als je midden op een 2-baans weg rijdt dus helft op eigen baan, helft van de tegemoetkomers, de auto rechtdoor rijdt. pak je echter je eigen baan of gewoon op de snelweg, moet ik altijd een beetje tegenstuur geven om recht te blijven rijden.
Er zijn zoveel dingen waar dit in kan zitten: Stuurhuis, stuurbekrachtigingspomp, ophanging, lagering, remmen, aandrijving ... dat ik liefst iemand tegenkom die dezelfde problemen heeft gehad. Dit scheelt dagen puzzelen door de garage / monteur en daarmee honderden euri die ik liever aan wat anders uitgeef
Dus mocht iemand wat weten, let me know!