Beste leden,
Gaat om een Volvo S60 2.4T uit 2001.
Na het toch nog hebben aangekeken leg ik toch even opnieuw mijn probleem uit, omdat het probleem een tijd weg is gebleven.
Mijn auto slaat de laatste tijd af, als ik hem warm start. vaak bij opnieuw starten slaat hij gewoon aan zoals het hoort.
Vaak als hij koud is staat hij te pingelen tussen 950 tot 750, doet hij elke keer opnieuw.
Wanneer ik hem in zijn drive zet, houd hij daarmee op, maar hoor je het nog heel lichtelijk en kan je soms een trilling ervan voelen dat hij inzakt.
Dit heeft hij op benzine en LPG.
Wat is er recent aan gedaan vervangen.
LMM <- gaf verkeerde waardes aan, heeft een grote verbetering gegeven boven de 2000 toeren.
TCV <- Heeft een enorme verbetering gegeven, de auto trekt weer op zoals het hoort. Deze stond constant te klikken stationair
Automaat <- Deze was uiteindelijk aardig op. Is vervangen bij MMTS
Dit probleem had hij niet toen hij bij MMTS vandaan kwam, en is de laatste 2 weken steeds erger geworden.
Nu is mijn vraag, waar kan dit probleem nog vandaan komen?
Ik zat zelf te denken dat mogelijk 1 van de 3 slangen van de TCV ergens lek is? Ik weet niet of dit het kan veroorzaken.
Wat mij ook opvalt, bij het remmen voor een stoplicht lijkt soms het rempedaal verder in te zakken zonder dat ik zelf druk bij geef.
Ik weet niet of dit samen hangt met het bovenstaande.
Ik hoop dat jullie mij een beter beeld kunnen geven, en waar ik naar moet kijken/zoeken.
Dank opnieuw voor jullie expertise en hulp
Gaat om een Volvo S60 2.4T uit 2001.
Na het toch nog hebben aangekeken leg ik toch even opnieuw mijn probleem uit, omdat het probleem een tijd weg is gebleven.
Mijn auto slaat de laatste tijd af, als ik hem warm start. vaak bij opnieuw starten slaat hij gewoon aan zoals het hoort.
Vaak als hij koud is staat hij te pingelen tussen 950 tot 750, doet hij elke keer opnieuw.
Wanneer ik hem in zijn drive zet, houd hij daarmee op, maar hoor je het nog heel lichtelijk en kan je soms een trilling ervan voelen dat hij inzakt.
Dit heeft hij op benzine en LPG.
Wat is er recent aan gedaan vervangen.
LMM <- gaf verkeerde waardes aan, heeft een grote verbetering gegeven boven de 2000 toeren.
TCV <- Heeft een enorme verbetering gegeven, de auto trekt weer op zoals het hoort. Deze stond constant te klikken stationair
Automaat <- Deze was uiteindelijk aardig op. Is vervangen bij MMTS
Dit probleem had hij niet toen hij bij MMTS vandaan kwam, en is de laatste 2 weken steeds erger geworden.
Nu is mijn vraag, waar kan dit probleem nog vandaan komen?
Ik zat zelf te denken dat mogelijk 1 van de 3 slangen van de TCV ergens lek is? Ik weet niet of dit het kan veroorzaken.
Wat mij ook opvalt, bij het remmen voor een stoplicht lijkt soms het rempedaal verder in te zakken zonder dat ik zelf druk bij geef.
Ik weet niet of dit samen hangt met het bovenstaande.
Ik hoop dat jullie mij een beter beeld kunnen geven, en waar ik naar moet kijken/zoeken.
Dank opnieuw voor jullie expertise en hulp