Goedemorgen,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen in de diagnostiek.
- Twee weken geleden is de goede warmgelopen V70 D5 bj. 2008 (model 2007) spontaan op de snelweg uitgevallen. Startermotor en accu zijn goed.
- Volvo dealer te Assen heeft naar verluidt een klap op de brandstofpomp in de tank gegeven waarbij de pomp even weer aan sloeg. Pomp vervangen, stekker alleen niet. Auto liep weer en later die week opgehaald en zonder problemen in Breda aangekomen.
- Paar dagen later stopte de motor er weer mee bij inparkeren. Paar minuten later met wat personen de auto in een parkeervak willen drukken maar startte weer. Weer een dag probleemloos mee gereden.
- Volgende dag startte de auto niet. ANWB gebeld en heeft het volgende gedaan:
1. Klap op brandstofpomp (in tank) gegeven en poging tot starten. Helaas werkte niet.
2. Een spuitje “remreiniger in de inlaat” gedaan met daarna een succesvolle start als gevolg. Na 2 minuten wat rommelig/stotterig lopen (alsof hij niet alle 5 cylinders gebruikte) viel hij weer uit. Dat leek dan weer op ‘fuel starvation’.
Kortom: Ookal loopt de motor wel of niet enige tijd, is hij warm of niet valt hij toch op willekeurige momenten uit. Uitlezen heeft ook niet tot gerichtte plekken geleid.
Vraag: Hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij in de diagnostiek verder helpen?
Alvast dank voor het lezen van deze lap tekst!
Groeten,
Matthijs Jacobs
Breda
Hopelijk kunnen jullie mij helpen in de diagnostiek.
- Twee weken geleden is de goede warmgelopen V70 D5 bj. 2008 (model 2007) spontaan op de snelweg uitgevallen. Startermotor en accu zijn goed.
- Volvo dealer te Assen heeft naar verluidt een klap op de brandstofpomp in de tank gegeven waarbij de pomp even weer aan sloeg. Pomp vervangen, stekker alleen niet. Auto liep weer en later die week opgehaald en zonder problemen in Breda aangekomen.
- Paar dagen later stopte de motor er weer mee bij inparkeren. Paar minuten later met wat personen de auto in een parkeervak willen drukken maar startte weer. Weer een dag probleemloos mee gereden.
- Volgende dag startte de auto niet. ANWB gebeld en heeft het volgende gedaan:
1. Klap op brandstofpomp (in tank) gegeven en poging tot starten. Helaas werkte niet.
2. Een spuitje “remreiniger in de inlaat” gedaan met daarna een succesvolle start als gevolg. Na 2 minuten wat rommelig/stotterig lopen (alsof hij niet alle 5 cylinders gebruikte) viel hij weer uit. Dat leek dan weer op ‘fuel starvation’.
Kortom: Ookal loopt de motor wel of niet enige tijd, is hij warm of niet valt hij toch op willekeurige momenten uit. Uitlezen heeft ook niet tot gerichtte plekken geleid.
Vraag: Hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij in de diagnostiek verder helpen?
Alvast dank voor het lezen van deze lap tekst!
Groeten,
Matthijs Jacobs
Breda