Hi allemaal!
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Pieter, eigenaar van een knappe V60 R design met gechipte D3 motor, iets meer dan 300000 km op de teller. Auto gekocht vorig jaar november, en nog steeds elke dag heel erg blij mee.
Er is alleen een probleem waar ik en de garage ten einde raad mee zijn.
Een aantal weken terug reed ik op de A2, ik reed rustig 110 op de cruise control. Op een gegeven moment zakte de auto heel erg terug in snelheid, en gas geven lukte niet meer.
Snel naar de kant van de weg en de gele vrienden van de ANWB gebeld. Auto is afgesleept naar de garage en ik ben mijn weg vervolgd in een leen auto.
Nadat de garage onderzoek heeft gedaan konden zij eigenlijk niks vinden, de auto startte normaal, reed normaal en had geen foutcodes. Garage had het brandstof filter vervangen in de hoop dat dat iets deed.
En ja hoor, keurig naar Val Thorens (ruime 1100km) gereden zonder issues. Onderweg 3 keer gestopt en iedere keer was het starten en lopen.
Aangekomen in Val Thorens de auto geparkeerd en even koffie gaan drinken. Na de koffie wilde ik de auto verplaatsen, maar helaas startte de auto niet. Startmotor ging rond, maar sloeg niet aan. Na een keer of 4 proberen sloeg de auto weer aan! Snel ergens veilig neergezet en daar nog even stationair laten draaien. Na 3 minuten stationair draaien sloeg ‘ie weer af en kregen we ‘m niet gestart.
Gelukkig heb ik ongeveer het beste abonnement van de ANWB en is mijn V60 opgehaald en kreeg ik in de plaats een gloednieuwe V60 mee. Om jaloers op te zijn.
Auto is uiteindelijk naar Nederland gesleept en daar weer in onderzoek gegaan bij mijn garage. Eerst de EGR klep afgedopt, deze was al weggechipt, maar nog niet afgedopt.
Zo’n 600 km gereden weer zonder problemen! Feest, want we dachten dat het verholpen was.
Helaas ging het na 600 km weer fout. Motor sloeg af tijdens het rijden en wilde niet meer starten.
Na wat onderzoek besloten dat het waarschijnlijk de hoge druk pomp moest zijn. In verband met de hoge kosten van zo’n pomp een 2e hands gekocht (van een V60 zelfde type motor, 128000 gereden). Gemonteerd en alles leek weer normaal.
Vanuit Haarlem naar Almere gereden zonder problemen, auto liep weer perfect!
Na terugkomst in Almere de auto even 20 minuten laten staan en daarna weer op pad gegaan. Helaas sloeg de auto weer steeds af. Er zit geen patroon in het afslaan (niet bij
extreem lage toeren oid).
Het enige vreemde is dat op het moment dat de auto nu afslaat (na montage van de nieuwe pomp), je de sleutel uit het contact haalt, de deuren op slot doet, dan weer open doet en de auto start hij het gewoon doet!
Zijn er mensen die probleem kennen/hebben gehad? Ik ben een beetje ten einde raad…
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Pieter, eigenaar van een knappe V60 R design met gechipte D3 motor, iets meer dan 300000 km op de teller. Auto gekocht vorig jaar november, en nog steeds elke dag heel erg blij mee.
Er is alleen een probleem waar ik en de garage ten einde raad mee zijn.
Een aantal weken terug reed ik op de A2, ik reed rustig 110 op de cruise control. Op een gegeven moment zakte de auto heel erg terug in snelheid, en gas geven lukte niet meer.
Snel naar de kant van de weg en de gele vrienden van de ANWB gebeld. Auto is afgesleept naar de garage en ik ben mijn weg vervolgd in een leen auto.
Nadat de garage onderzoek heeft gedaan konden zij eigenlijk niks vinden, de auto startte normaal, reed normaal en had geen foutcodes. Garage had het brandstof filter vervangen in de hoop dat dat iets deed.
En ja hoor, keurig naar Val Thorens (ruime 1100km) gereden zonder issues. Onderweg 3 keer gestopt en iedere keer was het starten en lopen.
Aangekomen in Val Thorens de auto geparkeerd en even koffie gaan drinken. Na de koffie wilde ik de auto verplaatsen, maar helaas startte de auto niet. Startmotor ging rond, maar sloeg niet aan. Na een keer of 4 proberen sloeg de auto weer aan! Snel ergens veilig neergezet en daar nog even stationair laten draaien. Na 3 minuten stationair draaien sloeg ‘ie weer af en kregen we ‘m niet gestart.
Gelukkig heb ik ongeveer het beste abonnement van de ANWB en is mijn V60 opgehaald en kreeg ik in de plaats een gloednieuwe V60 mee. Om jaloers op te zijn.
Auto is uiteindelijk naar Nederland gesleept en daar weer in onderzoek gegaan bij mijn garage. Eerst de EGR klep afgedopt, deze was al weggechipt, maar nog niet afgedopt.
Zo’n 600 km gereden weer zonder problemen! Feest, want we dachten dat het verholpen was.
Helaas ging het na 600 km weer fout. Motor sloeg af tijdens het rijden en wilde niet meer starten.
Na wat onderzoek besloten dat het waarschijnlijk de hoge druk pomp moest zijn. In verband met de hoge kosten van zo’n pomp een 2e hands gekocht (van een V60 zelfde type motor, 128000 gereden). Gemonteerd en alles leek weer normaal.
Vanuit Haarlem naar Almere gereden zonder problemen, auto liep weer perfect!
Na terugkomst in Almere de auto even 20 minuten laten staan en daarna weer op pad gegaan. Helaas sloeg de auto weer steeds af. Er zit geen patroon in het afslaan (niet bij
extreem lage toeren oid).
Het enige vreemde is dat op het moment dat de auto nu afslaat (na montage van de nieuwe pomp), je de sleutel uit het contact haalt, de deuren op slot doet, dan weer open doet en de auto start hij het gewoon doet!
Zijn er mensen die probleem kennen/hebben gehad? Ik ben een beetje ten einde raad…