Quote door ikbat
Heb je hem er al opzitten, ook al staat er een duits kenteken op. Dan blijft hij gewoon geldig. Ook met een ander nederlands kenteken er op.
(Navraag gedaan in duitsland ivm een vriend die het zo ook had)
In duitsland staan ze op auto in het systeem. Dus scheelt je weer €5.- om een nieuwe aan te vragen
Laat je vriend het even nakijken, want volgens mijn info is dat niet zo, je kenteken op de ruit moet overeenkomen met het kenteken van de auto, maar ze gaan er wel soepel mee om..
Dan de diesel
Nee je krijgt geen groene sticker meer voor die diesel , ook niet met een achteraf ingebouwd roetfiler, en al helamaal niet als je er geen documentatie bij hebt en TUV gekeurd is, maar als er niet geregenereerd kan worden lukt dat niet meer..
Ik heb het geprobeerd met een V70 met achteraf ingebouwd roetfilter, ( 4 jaar geleden) en dan moest er een komplete test door de TUV gedaan worden, mits ik een TUV toegelaten roetfilter had...
( ik ga nu iets schrijven wat je alleen moet lezen als je niet heel erg met het milieu begaan bent, maar ik MOEST naar berlijn, en had ook een niet goedgekeurde diesel, en ben toen met het kenteken van mijn peugeot naar de TUV gegaan, en daar een groene sticker opgehaald , maar je kunt ze ook online aanvragen, en dan krijg je zo'n dynatang sticker als kenteken op de groene sticker, en die heb ik er thuis afgehaald en er het kenteken van mijn V70 opgezet...
Voor Frankrijk heb ik een paarse sticker op mijn T5 op LPG, alleen electrisch is schoner, maar heb het idee dat ik de enige ben daar met zo'n sticker, maar daar hebben ze variabele milieu zones, afhankelijk van de luchtkwaliteit, en die gelden maar tot 19:00 uur