Hallo!
Onlangs ben ik bij de Volvo dealer geweest en die hebben alle openstaande update's uitgevoerd (voor een leuk zacht prijsje).
Dit heb ik gedaan als zowel eigen voorkeur omdat er sinds 2007 geen update's meer uitgevoerd waren en als tip van Volvotech omdat er een aantal bugs waren die er niet uit gingen door waarschijnlijk de oude software in de telefoon module.
Nu hebben ze bij mij ook de 2.0 natuurlijk erop gezet en er zijn wel gelijk een paar voordelen en nadelen.
Voordelen:
Climate control werkt sneller en lijkt wat stabieler.
Automaat heeft iets meer comfort tussen het schakelen door.
Ramen sluiten wat soepeler. (comfort sluiting lijkt wat zachter te gaan)
Geen communicatie storing meer met deur op slot doen. Voorheen had hij dat nog wel is en dat is nu verdwenen.
Nadeel:
De automaat lockt pas bij 115 of meer dan 2000 toeren in zijn 5. Zijn er hier meer mensen die dit hebben?
Ik ging er vanuit dat hij misschien nog even moest in leren maar naar 4000km mag het wel een keer. Hij had wel 2 dagen erna een onzichtbare storing met de lock up en die heb ik gewist en is nooit meer terug gekomen maar het is wel toeval dat het precies na die update gekomen is.
Ik heb al een paar revisie bedrijven gebeld en die gaven ook al aan dat er sommige na een bepaalde update pas locken bij 115 en dat het geen kwaad kan maar ben toch benieuwd of er meerdere hier zijn met deze ervaring.
Groetjes Martijn
Onlangs ben ik bij de Volvo dealer geweest en die hebben alle openstaande update's uitgevoerd (voor een leuk zacht prijsje).
Dit heb ik gedaan als zowel eigen voorkeur omdat er sinds 2007 geen update's meer uitgevoerd waren en als tip van Volvotech omdat er een aantal bugs waren die er niet uit gingen door waarschijnlijk de oude software in de telefoon module.
Nu hebben ze bij mij ook de 2.0 natuurlijk erop gezet en er zijn wel gelijk een paar voordelen en nadelen.
Voordelen:
Climate control werkt sneller en lijkt wat stabieler.
Automaat heeft iets meer comfort tussen het schakelen door.
Ramen sluiten wat soepeler. (comfort sluiting lijkt wat zachter te gaan)
Geen communicatie storing meer met deur op slot doen. Voorheen had hij dat nog wel is en dat is nu verdwenen.
Nadeel:
De automaat lockt pas bij 115 of meer dan 2000 toeren in zijn 5. Zijn er hier meer mensen die dit hebben?
Ik ging er vanuit dat hij misschien nog even moest in leren maar naar 4000km mag het wel een keer. Hij had wel 2 dagen erna een onzichtbare storing met de lock up en die heb ik gewist en is nooit meer terug gekomen maar het is wel toeval dat het precies na die update gekomen is.
Ik heb al een paar revisie bedrijven gebeld en die gaven ook al aan dat er sommige na een bepaalde update pas locken bij 115 en dat het geen kwaad kan maar ben toch benieuwd of er meerdere hier zijn met deze ervaring.
Groetjes Martijn