Ik heb daar over gedacht. Heb ervoor gekozen om een 1Din te houden ivm:
Ik navigeer altijd met mijn telefoon, altijd up to date met afspraken etc.
Een 2Din met iets van Android auto of Apple Car is dan wel handig, alleen die zijn gelijk weer een stuk duurder.
Ook is het voor mij een beetje onduidelijk of je bij een 2Din makkelijk iets van een frontje uit kan nemen. Ik parkeer de auto 50% van de tijd niet op de meest veilige plekjes, ik zou het zonde vinden om het erg aantrekkelijk te maken voor een evt. dief.
Deze radio was gelukkig goedkoop over te nemen van een bekende, en toch een grote stap voorwaarts qua systeem.
Ik zou het oplaadkabeltje d.m.v. een klein gaatje wegwerken achter de radio en desnoods de benodigde 12V t.b.v. de 12V->5V omvormer (USB is 5V) aftappen aan de achterzijde van de 12V stekker. Zie je er niets meer van en je bent zo te zien niet bang om even de boel goed los te trekken.
Hoi Pepijn, Dat lostrekken is inderdaad geen enkel probleem voor mij.
Enig idee waar ik een omvormer kan vinden voor 12-> 5? Ook voor de dashcam fijn.
Ik ben niet zo thuis in elektro techniek.
Hoi Pepijn, Dat lostrekken is inderdaad geen enkel probleem voor mij.
Enig idee waar ik een omvormer kan vinden voor 12-> 5? Ook voor de dashcam fijn.
Ik ben niet zo thuis in elektro techniek.
En anders is het nog simpeler: je hebt van die simpele dingen die je in een sigarettenaansteker stopt met 1 of 2 USB poorten t.b.v. je telefoon.
Die doen precies hetzelfde. Als je die open schroeft en het binnenste deel gebruikt ben je voor 1 of 2 euro klaar.
Ik heb inmiddels deze besteld. Leek me handig ivm de USB aansluiting. Als ik dan ooit de overstap zou maken naar een telefoon met een andere aansluiting, hoef ik alleen het kabeltje te vervangen.
https://www.gearbest.com/elect…id=1433363