USB / MP3 in auto

maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

Re: USB / MP3 in auto

· 
Posted: 21.04.2012 - 11:01  ·  #16
Die problemen met aansluiten in de kofferbak (overigens ivm RTI idd met speciale kabel) dateren van ca. 3 jaar terug. Ik heb destijds een complete correspondentie gevoerd met de technici van GROM AUDIO. Zij waren zeer behulpzaam en publiceerden zelfs voor mij een aparte update. Vemoedelijk zat er iets met de voeding niet goed, waardoor de adapter niet op de juiste manier opstartte. Wanneer ik de adapter op de spanning aansloot nadat de auto gestart was, werkte het wel. Maar dat is toch niet zo praktisch. Er zat trouwens ook een irritante brom in het geluid. Uiteindelijk heb ik het ding rechtstreeks aan de radio gekoppeld en het apparaatje erachter gefrommeld, en toen werkte de USB-adapter gelukkkig wel naar behoren.
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.04.2012 - 15:41  ·  #17
De problemen die maurits schetst komen mij ook bekend voor. De brom is weg, als ik gas gaf hoorde ik dat via de radio. Wel herkent de radio af en toe de GROM niet. Geen idee waar dat vandaan komt. Daar zou ik graag een oplossing voor zien. Ik heb hem nu achter in de kofferbak zitten, als de problemen blijven dan hang ik hem misschien rechtstreeks aan de radio.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.04.2012 - 18:38  ·  #18
Quote door dukcer

De problemen die maurits schetst komen mij ook bekend voor. De brom is weg, als ik gas gaf hoorde ik dat via de radio. Wel herkent de radio af en toe de GROM niet. Geen idee waar dat vandaan komt. Daar zou ik graag een oplossing voor zien. Ik heb hem nu achter in de kofferbak zitten, als de problemen blijven dan hang ik hem misschien rechtstreeks aan de radio.

Als dit problemen vaker voor komt, is er dan inmiddels geen oplossing voor ?
Als het verhaal van Maurits zo lees, dan lijkt het niet verkeerd eens contact met hun op te nemen.
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.04.2012 - 20:39  ·  #19
Heb ik al gedaan, ben bij de beste man thuis geweest, is bijna een uur bezig geweest om het op te sporen. Uiteindelijk deed hij het goed, maar op de een of andere manier herkent de HU hem niet elke keer automatisch.
ErikJan73

Subject:

· 
Posted: 31.05.2012 - 21:23  ·  #20
Ook ik heb heb problemen met de USB interface van Grom Audio in mijn V70. Aangesloten direct op de radio (HU 603), en meteen daarna kwam de al eerder genoemde brom/fluit over de speakers. Hoe meer toeren de moter draait, des te hoger/harder is die brom/piep. Tevens ziet de radio de USB adapter niet. Wel als je hem net hebt aangesloten, en dan kun je contact ook aan en uit blijven zetten, hij blijft hem dan herkennen. Maar als de stroom er wat langere tijd af is (geweest), dan ziet de radio de USB adapter niet meer. Jammer, want als ie hem wel ziet, werkt die perfect!

Iemand nog tips? Ervaringen, oplossingen??
jeebee
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.05.2012 - 21:29  ·  #21
Ik heb nu ook zo'n apparaat besteld en thuis liggen. Moet hem nog inbouwen. Ik ben benieuwd. Ik ga in eerste instantie toch voor de kofferbak. Ik zie het open halen van het dashboard niet zo zitten. Mocht het niet goed gaan kan ik dat altijd nog doen.
Zwollenaar
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 01.06.2012 - 10:26  ·  #22
Ik heb er ook 1 besteld, geen GROM maar een andere. (volgens mij een GROM maar dan 1 waar GROM hem vandaan haalt.)

Over die brom, is dit niet op te lossen door de kabel een keer om een ferriet kern te wikkelen?

Als ik hem binnen heb (helaas pas over 3 weken schat ik) dan kijk ik of ik ook ene brom heb, en hoe die er eventueel uit te filteren valt
Ruanna
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: honda80cc.nl
Subject:

· 
Posted: 01.06.2012 - 11:05  ·  #23
Kun je er geen kleine ontstoorder tussen plaatsen.Ben ooit aantal malen met inbouw van muziekspul bezig geweest en ook carkits.
Daar kon je toendertijd speciale kleine kastjes tussen zetten die alle brom en bijgeluiden onderdrukt/wegneemt.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 01.06.2012 - 12:02  ·  #24
brommen en fluittonen die op toerental of ontsteking veranderen hebben bijna altijd een massaprobleem als oorzaak... en hebben vaak te maken met de kwaliteit van het aangesloten product....hoe goed is die GROM eigenlijk?

je zou natuurlijk een ontstoringsfilter ertussen kunnen zetten, maar dat vind ik persoonlijk een armoedige oplossing...
on3adc
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Grom werkt perfect

· 
Posted: 06.07.2012 - 21:44  ·  #25
Gisteren heb ik de Grom interface in mijn volvo V70/2005 geïnstalleerd.
Het kost toch gauw een 2 tal uur om alles prober weg te werken, maar het resultaat mag er echt zijn.
Hij ziet direct de usb stick en je kan vlot door de nummers bladeren.
Ik heb ook de bluetooth interface erbij gekocht en mijn samsung GSM werkt er perfect mee.
Je kan de telefoon opnemen aan het stuur en de spraak is goed.
IK vind deze interface echt een aanrader.
:D
questionmarc
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.09.2012 - 10:51  ·  #26
Ik heb in mijn Volvo V70 met HU-603 een Yatour speler geinstalleerd. Die emuleert een CD-wisselaar en zo kun je dus ook de nummers kiezen. Het is niet het meest handige systeem omdat je maar 10 mappen kunt hebben op de SD-kaart of USB stick, maar daarnaast zit er ook nog een line-in op dus dan kan toch nog de ipod aangesloten worden.
gentry
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 10.09.2012 - 16:49  ·  #27
Ik heb er ook 1
Je kan er een ipot of je mobielje op aan sluiten
3kes

Subject:

· 
Posted: 13.09.2012 - 15:44  ·  #28
Voor de knutselaars.. Van Logitech is er een kastje wat een bluetooth device koppelt aan een audio installatie. Heet Logitech Audio Adapter en kost bij Bol 27,99 euro incl. verzending.

Enige puntjes, voeding is 5 volt en de uitgang is 3,5mm jack of de standaard rood/witte rca connectors.

Voor mij zou het voldoende zijn om via bluetooth te koppelen. Via offline spotify staan er hele collecties muziek op de telefoon.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 13.09.2012 - 19:56  ·  #29
Ik heb die Logitech thuis staan, maar het geluid valt tegen. Ik heb hem gewoon gekocht, voor 25 euro kon ik het altijd proberen.
Ik luister graag naar de muziek, echt luisteren dus, en dan hoor je gekraak tussendoor. Klinkt een beetje als muziek met een hele lage bitrate .
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 13.09.2012 - 23:45  ·  #30
kwaliteit moet idd goed zijn!
kraakjes zijn vervelend tussen de muziek door.

Selected quotes for multi-quoting:   0