Lijkt mij ook een hele mooie.
Rondom op Michelin banden, spatlappen rondom, getinte ramen achter en de bekleding van de A stijlen zit ook nog mooi strak. Vooral dat laatste zie je niet vaak wat mij het idee geeft dat dit weleens een binnenslaper kan zijn geweest. Staat van de lak en interieur lijken op de foto's als nieuw. Volgens mij is hier iemand erg zuinig op geweest!
Heb een afspraak voor komende maandag om te kijken en proef te rijden. Ben de hele middag bezig geweest om Vida weer aan de praat te krijgen zodat ik de auto kan uitlezen, oude storingen kan wissen en daarna weer kan kijken.
Daarnaast zal ik de standaard zaken nalopen:
Zichtbare lekkages
Rammels in het onderstel
Werking van alle functies/schakelaars
Olievuldop los bij draaiende motor, kijken of er geen overdruk is
Check de koppeling ook goed. Is wel een kmstand dat die er aan zit te komen. Luister ook naar vliegwiel rammel, warme motor stationair. Iets is geen drama, maar overduidelijke rammel natuurlijk niet. Ik zou zelf altijd een automaat nemen in dit platform. Rijdt veel beter en past beter bij de auto naar mijn mening.
Ik ook altijd de lakdikte met een lakdiktemeter. Af fabriek lakdikte bij volvo varieert van 100 tot 140 micron.
Overigens mooie auto! En goed geprijsd. Dit komt wel deels door de handbak, minder gewild.
Interessant, hoe je een koppeling goed? Mijn koppeling is nog origineel met 410000 km achter de kiezen, ben wel benieuwd of er een voorspelling te maken is vwb de resterende levensduur.
Wat ik vaak merk bij een koppeling die minder wordt: gaat zwaar bij ontkoppelen, geen vrije slag meer in pedaal bovenin, koppeling pakt pas laat op, minder makkelijk schakelen.
Licht opbrengst zeker een aandachtspunt.
Ik heb er ook een uit 2009 en het is gewoon een doden rit je ziet niets .
Bij 1-wiel de koplampen laten vervangen en dan zie je weer dat je op de aarde rijdt.
Vandaag wezen kijken naar de auto. Ziet er van inderdaad nog erg fraai uit. Geen schaven, deuken of krassen voor zover ik kan zien. Van binnen netjes, geen craquelé in het leer en geen ingezakte bestuurders stoel. Auto rijdt lekker, beetje een brom bij wat lagere toeren. Verder geen trillingen, trekt niet, stuur staat recht. Ik vind die 170pk zonder turbo niet tegenvallen. Hij is/voelt vlotter dan mijn S60 en de V40.
Koppeling komt wellicht wat hoog op, maar niet hoger dan nu in de V40. Geen rammels bij stationair lopen vanuit het vliegwiel. Bij volgas slipt de koppeling in ieder geval niet.
Voor zover ik kon beoordelen zie ik geen lekkage bij het blok, alleen een beetje zweten bij de stuurpomp. De hoge druk leiding of de retour.
Het enige dat mij tegenstond was dat de handrem wel heel erg straks stond. Terwijl je normaal de handel heel hoog kan trekken stonden de remmen hier al vast bij 2 tikken...
Kortom, de auto krijgt nu nog een nieuwe APK, ze gaan kijken naar de handrem en dan zal ik hem op komen halen! De V40 blijft daar dan achter.
Vandaag wezen kijken naar de auto. Ziet er van inderdaad nog erg fraai uit. Geen schaven, deuken of krassen voor zover ik kan zien. Van binnen netjes, geen craquelé in het leer en geen ingezakte bestuurders stoel. Auto rijdt lekker, beetje een brom bij wat lagere toeren. Verder geen trillingen, trekt niet, stuur staat recht. Ik vind die 170pk zonder turbo niet tegenvallen. Hij is/voelt vlotter dan mijn S60 en de V40.
Koppeling komt wellicht wat hoog op, maar niet hoger dan nu in de V40. Geen rammels bij stationair lopen vanuit het vliegwiel. Bij volgas slipt de koppeling in ieder geval niet.
Voor zover ik kon beoordelen zie ik geen lekkage bij het blok, alleen een beetje zweten bij de stuurpomp. De hoge druk leiding of de retour.
Het enige dat mij tegenstond was dat de handrem wel heel erg straks stond. Terwijl je normaal de handel heel hoog kan trekken stonden de remmen hier al vast bij 2 tikken...
Kortom, de auto krijgt nu nog een nieuwe APK, ze gaan kijken naar de handrem en dan zal ik hem op komen halen! De V40 blijft daar dan achter.
Klinkt goed! Ik ben van een S40 (97') 1.8 naar een V70 2.4 170pk gegaan, beide automaat. Wereld van verschil en na 16000km geen seconde spijt.
De handrem van de V70 deed het eerst niet (helemaal omhoog trekken en wegrollen ). Meteen teruggegaan waarna ze meteen de handrem afstelden. Ook bij mij 1 of 2 klikjes en ze staat al. Lijkt me een kwestie van afstellen, maar vooral geen probleem