V60 PIH - Waar zijn de metertjes ??

dr.Dread
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

V60 PIH - Waar zijn de metertjes ??

· 
Posted: 17.03.2018 - 09:15  ·  #1
Sorry leden dat ik gelijk alle items die ik heb als nieuw onderwerp op het forum gooi. Maar over dit onderwerp vond ik alleen posts uit 2014 en betrokken op de V70, die een wat ander dashboard heeft...

De V60 D6 PIH geeft informatie over zo'n beetje van alles, maar wat hij niet schijnt te hebben - tot mijn extreme verwondering ! is/zijn:

- bandenspanningssensoren
- koelvloeistoftemperatuurmeter
- oliedrukmeter

ik houd tijdens het rijden graag in de gaten of er een storing aankomt vòòrdat ik stilsta, bv dalende bandenspanning; stijgende temperatuur, dalende oliedruk etc. Nu zit de V60 als wonder van vernuft volgestampt met sensoren, maar temperatuur en oliedruk worden blijkbaar pas gemeld op de kritische grens - of is er een voorwaarschuwing, dat zou mooi zijn.... groen oranje rood o.i.d., ik durf er niet op te hopen.... en bandenspanningssensoren, die in 2013 al in een Opeltje Corsa zaten en zeker in een Renault Mégane, ontbreken die geheel ??!

Wie kan het mij vertellen en wie weet of er niet te dure en makkelijk te monteren gadgets zijn om deze informatie wel - liefst continu - te kunnen uitlezen ?

Alvast bedankt !
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: V60 PIH - Waar zijn de metertjes ??

· 
Posted: 17.03.2018 - 09:24  ·  #2
Ik denk dat de sensoren er wel zijn, maar pas reageren als de spanning te laag is?

Is er een menu dat je de bandenspanning kan resetten? Dan zit het er vrijwel zeker op.
dr.Dread
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 17.03.2018 - 09:42  ·  #3
Neen, niks in het menu te vinden en ook de Niham dealer meende dat het er niet op zat :-(
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 17.03.2018 - 09:43  ·  #4
Je zou anders verwachten bij een hybrid.

Mijn vader zijn v60 diesel heeft ze ook niet (2011)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2018 - 12:00  ·  #5
Zit er helaas allemaal niet op....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.03.2018 - 12:48  ·  #6
Met die temperatuursensor moet je voorzichtig zijn, temeer omdat deze nit via de dash te monitoren is.
(Er staan overigens wel oplossingen voor op het forum, maar een kastje op je dashboard wil je niet.)
Eens per 150dkm vervangen is aan te raden, dan ben je vrij zeker van een goed werkend exemplaar.
Ben er inmiddels al een flink aantal tegengekomen, waar deze raad te laat voor is, blok aan puin door oververhitting.
Opmerkelijk is wel dat het allemaal diesels waren.
Kan ook zijn dat dit puur toeval is.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.03.2018 - 15:00  ·  #7
Mijn Volvo 480 is standaard voorzien van nauwkeurige koelvloeistof- en olietemperatuurmeter en als extra heb ik er ook nog een originele spannings- en oliedrukmeter in zitten. Mijn V70 uit 2010 heeft niets van dat alles. Volvo vond het kennelijk niet meer nodig de bestuurder te informeren over dergelijke zaken.
Ik heb een ELM327 Bluetooth dongle in de OBD-interface geprikt en met een smartphone en de Torque app kan ik alsnog de temperatuur uitlezen. Maar ik vind het best een misser, en dat weten ze bij Volvo ook, want het nieuwe dashboard (MY 2014 als ik me niet vergis?) heeft weer een koelvloeistoftemperatuurmeter.

Selected quotes for multi-quoting:   0