Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een V70 2.4D 163 MY 2009, met 130. 000km
Fantastische wagen tot dus ver, vooral de 5-cilinder roffel en power !
Toch een kleine bezorgdheid :
Begin deze week heb ik mijn wagen naar de Volvo dealer moeten laten slepen, aangezien ik geen druk meer had in mijn koppeling.Dezelfde dag was dit opgelost en de garage zei me dat er een slang was losgesprongen waardoor ik geen druk meer in het pedaal had.
Gelukkig is het een Volvo select car, dus garantiegeval.
De laatste maand was me het volgende opgevallen :
Bij het intrappen van het koppelingspedaal voel ik een lichte vibratie / trilling in het koppellingspedaal.Het lijkt enkel te zijn in de hogere versnellingen,lijkt enkel als ik van 4 naar 5e versnelling ga.Is dit normaal ?
Dit is me de eerste weken namelijk niet opgevallen.
Bij het gaspedaal voel je ook een trilling,deze is iets heviger maar dat schijnt typisch te zijn voor de 5-cilinder, die wat trillingen laat voelen in het gaspedaal.
Zou de trilling van het koppelingspedaal een beginnend probleem met het tweemassavliegwiel kunnen zijn(slappe veren) of eventueel de koppellingsplaat?
Als de motor koud is, gaat het schakelen ook niet zo soepel, maar dit is misschien eigen aan de bak?
Alle suggestie's zijn welkom !
Fantastische wagen tot dus ver, vooral de 5-cilinder roffel en power !
Toch een kleine bezorgdheid :
Begin deze week heb ik mijn wagen naar de Volvo dealer moeten laten slepen, aangezien ik geen druk meer had in mijn koppeling.Dezelfde dag was dit opgelost en de garage zei me dat er een slang was losgesprongen waardoor ik geen druk meer in het pedaal had.
Gelukkig is het een Volvo select car, dus garantiegeval.
De laatste maand was me het volgende opgevallen :
Bij het intrappen van het koppelingspedaal voel ik een lichte vibratie / trilling in het koppellingspedaal.Het lijkt enkel te zijn in de hogere versnellingen,lijkt enkel als ik van 4 naar 5e versnelling ga.Is dit normaal ?
Dit is me de eerste weken namelijk niet opgevallen.
Bij het gaspedaal voel je ook een trilling,deze is iets heviger maar dat schijnt typisch te zijn voor de 5-cilinder, die wat trillingen laat voelen in het gaspedaal.
Zou de trilling van het koppelingspedaal een beginnend probleem met het tweemassavliegwiel kunnen zijn(slappe veren) of eventueel de koppellingsplaat?
Als de motor koud is, gaat het schakelen ook niet zo soepel, maar dit is misschien eigen aan de bak?
Alle suggestie's zijn welkom !