Goedeavond mede Volvorijders,
Sinds korte tijd begint mijn V70 behoorlijk olie te verbruiken. Nog geen 700km en dan moet er weer 1 liter olie bij.
Bij 160k egr klep vervangen/gereinigd, bij 170k buisje aan uitlaat met sensor vervangen. Beide dicht door roet. Ik rij minimaal 280km per dag dus daar kan het niet aanliggen.
Auto net terug van de garage en het ligt niet aan de turbo (auto trekt ook goed verder). Oorzaak volgens de garage vastgekoekte schraapzuigerveer aan de zuiger door roet. Conclusie blok los en schraapzuigerveren vervangen. Dure grap dus (met de vijfcilinder in mijn vorige Volvo S60 D3 165pk 300k gereden zonder maar één probleem)!!
Wie kent ook deze problemen?
Hoor het graag.
Mvg Rene
Sinds korte tijd begint mijn V70 behoorlijk olie te verbruiken. Nog geen 700km en dan moet er weer 1 liter olie bij.
Bij 160k egr klep vervangen/gereinigd, bij 170k buisje aan uitlaat met sensor vervangen. Beide dicht door roet. Ik rij minimaal 280km per dag dus daar kan het niet aanliggen.
Auto net terug van de garage en het ligt niet aan de turbo (auto trekt ook goed verder). Oorzaak volgens de garage vastgekoekte schraapzuigerveer aan de zuiger door roet. Conclusie blok los en schraapzuigerveren vervangen. Dure grap dus (met de vijfcilinder in mijn vorige Volvo S60 D3 165pk 300k gereden zonder maar één probleem)!!
Wie kent ook deze problemen?
Hoor het graag.
Mvg Rene