Goedenavond,
Na een paar uur flink doorrijden op weg naar huis over de Duitse autobahn sloeg de motor af na het tankstation
Start wel maar bij wegrijden vrijwel meteen afslaan.
Voelt alsof hij niet genoeg benzine krijgt. Maar omdat het zowel op benzine als op LPG (ingebouwd later) is lijkt dat het niet te zijn.
ADAC is net geweest en wil m naar de garage slepen. Hij denkt katalysator, vind de rook ook heet.
Uitlezen gaf als codes p0172 gemisch bank 1 en luftmassenmesser.
Als ik het goed begrepen heb zou de uitlaat lucht niet weg kunnen en dat verstoort de mix tussen brandstof en lucht.
Na twee minuten stationair staat hij af
In z'n vrij veel gas gaat goed.
Optrekken vrijwel meteen afslaan.
het is een 2.4 t5
Iemand Volvo tips voor als ik morgen in de garage sta?
Ook of ik met een quick fix door kan rijden en in Amsterdam bij m'n eigen garage een reparatie kan doen?
Dank en groeten uit midden Duitsland..
UPDATE; nadat de oprijwagen me naar de paring heeft gebracht, kon ik zo een rondje over het parkeerterrein rijden...
Elwin
Na een paar uur flink doorrijden op weg naar huis over de Duitse autobahn sloeg de motor af na het tankstation
Start wel maar bij wegrijden vrijwel meteen afslaan.
Voelt alsof hij niet genoeg benzine krijgt. Maar omdat het zowel op benzine als op LPG (ingebouwd later) is lijkt dat het niet te zijn.
ADAC is net geweest en wil m naar de garage slepen. Hij denkt katalysator, vind de rook ook heet.
Uitlezen gaf als codes p0172 gemisch bank 1 en luftmassenmesser.
Als ik het goed begrepen heb zou de uitlaat lucht niet weg kunnen en dat verstoort de mix tussen brandstof en lucht.
Na twee minuten stationair staat hij af
In z'n vrij veel gas gaat goed.
Optrekken vrijwel meteen afslaan.
het is een 2.4 t5
Iemand Volvo tips voor als ik morgen in de garage sta?
Ook of ik met een quick fix door kan rijden en in Amsterdam bij m'n eigen garage een reparatie kan doen?
Dank en groeten uit midden Duitsland..
UPDATE; nadat de oprijwagen me naar de paring heeft gebracht, kon ik zo een rondje over het parkeerterrein rijden...
Elwin