V70 2.5T 1998

Youngtimer kopen

 
 
 
 
 
mwg
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Homepage: avoldem.nl
Berichten: 394
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

welkom

 · 
Posted: 25.08.2014 - 16:34  ·  #16
Hallo Diederick, mooie classic in het zwart, vind dit sowieso een mooie kleur voor deze auto, veel plezier hier op het forum.

Groet Mart.
Diederick
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 25.08.2014 - 16:41  ·  #17
Ik woon zelf in Bathmen (nog net Overijssel :D ), als het zover is zal ik hem zeker even showen!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 25.08.2014 - 20:07  ·  #18
Grappig dat mijn lijstje steeds weer opduikt 8-)
(En werk toevallig ook nog bij dekra 8-) )
Diederick
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 25.08.2014 - 20:14  ·  #19
Ik ben je dankbaar :)
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 25.08.2014 - 20:21  ·  #20
Oh, maar wij zijn Walter altijd dankbaar voor zijn meer al technische bijdragen !
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 25.08.2014 - 21:42  ·  #21
Nette lijst van checks! Tipje wat betreft de airco, blower op de laagste stand. Lijkt raar, maar dan krijgt het systeem de meeste kans om te koelen en als hij dan echt koel wordt is het goed. :)

Voor de rest, die classic ziet er vrijwel perfect uit. Maar daar is de prijs ook wel naar.. Succes!
Diederick
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 19:31  ·  #22
Niet gekocht.... Met minimaal technisch inzicht had ik toch het gevoel dat de prijs te hoog is voor de huidige staat.
  • Distributieriem moest waarschijnlijk vervangen worden, hadden alleen een klein Zwitserspapiertje waar evt op stond dat dit wel was gebeurd.
  • Achterbandjes waren vrijwel op
  • Scheur in de lederen stoel
  • Uitlaat aan t roesten
  • Handrem werkt niet echt
  • 'tok' bij stuur volledig naar links/rechts en als je wat steviger over de drempel gaat
  • Elektrisch raam gaat wel open maar niet dicht met bediening deur bestuurder
  • Ster in de vooruit
  • Aardig wat lakbeschadigingen


Waarschijnlijk ook nog wel wat dingen waar ik geen weet van heb, gevoel was niet goed.. Rustig op zoek naar wat anders :-)
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 52
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 19:39  ·  #23
Wat heb je dan moeten betalen?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 19:52  ·  #24
Vraagprijs €5950.
Ik denk dat je 'm voor €5500 mee kan krijgen, al zul je dan vast veel moeite moeten doen.

Voor dit geld mag een Classic in zéér goede staat zijn ! Zowel optisch als technisch.
Toch balen, stiekem ga je er toch van uit. Succes met de verdere zoektocht, wel een Volvo ?
Diederick
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:06  ·  #25
Dat is nog steeds een hele goede/de beste optie. Ben wel op zoek naar een V70 classic in zeer nette staat, waar ik door ook zelf net onderhoud te blijven plegen nog het liefst 10 jaar in kan rijden (ca. 15000km per jaar).

Voor 5500 kon ik m meenemen idd
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:37  ·  #26
Quote door Diederick

Dat is nog steeds een hele goede/de beste optie. Ben wel op zoek naar een V70 classic in zeer nette staat, waar ik door ook zelf net onderhoud te blijven plegen nog het liefst 10 jaar in kan rijden (ca. 15000km per jaar).

Voor 5500 kon ik m meenemen idd


Waarom ga je dan niet voor een 10-klepper als ik vragen mag?
Niet dat de andere motoren slecht zijn, dat niet.

Maar wat er niet op zit (zoals een Turbo) kan niet stuk.
De 2.5 10V is nog een echt gietijzeren blok. Die dingen zijn echt betrouwbaar !
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:43  ·  #27
Dit exemplaar heeft evenveel KM's gereden, momenteel iets minder luxe uitgevoerd, maar onthoud :

- Mét onderhoudsboekje.
- De betrouwbare 10 klepper.

En bijna €2000 (!) prijsverschil. En binnen die 2 mille koop je een leuk setje velgen, en een mooi interieur. Heb je nagenoeg dezelfde luxe. Nog een tip, die 10 klepper zal niet zo snel zijn als de Turbo, maar rijdt er eens mee. Het geluid zorgt voor een leuke rijbeleving ;)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:51  ·  #28
Als ik dat zo lees diederick denk ik aan max. €2000!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 20:53  ·  #29
Deze is ook super ! Mét velgen €3250.

Staat wel in België.
Wel van de eerste eigenaar. Deurpanelen zijn niet goed, bekleding laat los (bekend bij de Classic). Daarnaast is het interieur sowieso niet mijn smaak. Echter, ook hier.. €2500 verschil excl. invoerkosten. Heb geen idee wat dat kost, en of je zin hebt in het papierwerk..
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 2.5T 1998

 · 
Posted: 02.09.2014 - 21:37  ·  #30
Beide erg fraaie exemplaren.
Die tienklepper is zeker niet de snelste, maar waarschijnlijk wel het sterkste.
Ook met inbouw van gas geeft deze nagenoeg nooit problemen, een echte ouderwetse Volvo dus.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0