Er komt altijd wat aan de beurt bij oudere auto's. Bij echt goed onderhoud worden er zaken ook preventief gedaan die nog niet 'echt' defect zijn maar qua km stand wel aan de beurt gaan komen. Dit preventieve onderhoud word bijna nooit gedaan als klanten weten dat ze de auto de komende tijd weg moeten doen...of je moet net geluk hebben dat iemand door omstandigheden zijn auto toch weg moet doen en dit niet geplanned was.
Slijtage & preventief word heel vaak door elkaar gehaald recentelijk een D3 met 368dkm aangeschaft, naast slijtage (koppeling / vliegwiel / d riem) heb ik ook heel veel keerringen preventief meegepakt omdat toch alles al open lag. In het achterhoofd houdend dat ik de auto een paar jaar wil houden... tevens ook een motorsteun die nog niet kapot was vervangen want deze was hydraulisch en immers al veel km's achter de rug.
Moraal van het verhaal, als je weinig onderhoud wilt hebben moet je iets kopen met heel weinig km's (of nieuw), anderzijds altijd budget reserveren voor goed en preventief onderhoud.
Slijtage & preventief word heel vaak door elkaar gehaald recentelijk een D3 met 368dkm aangeschaft, naast slijtage (koppeling / vliegwiel / d riem) heb ik ook heel veel keerringen preventief meegepakt omdat toch alles al open lag. In het achterhoofd houdend dat ik de auto een paar jaar wil houden... tevens ook een motorsteun die nog niet kapot was vervangen want deze was hydraulisch en immers al veel km's achter de rug.
Moraal van het verhaal, als je weinig onderhoud wilt hebben moet je iets kopen met heel weinig km's (of nieuw), anderzijds altijd budget reserveren voor goed en preventief onderhoud.