V70 2001 dubbele bekerhouder plaatsen

jordstory
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Subject:

V70 2001 dubbele bekerhouder plaatsen

· 
Posted: 05.07.2021 - 14:03  ·  #1
Beste mede Volvo fan!

Ik heb een mooie V70 uit 2001. Perfect onderhouden, pas de Distributie / Multiriem / Waterpomp / Airco / Banden / Velgen gefixt of laten vervangen. En voor nu het laatste deel van mijn auto afmaken...

Vanuit de fabriek is deze auto geleverd met Asbak en muntvakje in het middenconsole. Ik heb bij Auto-Rima een v70 dubbele bekerhouder gevonden die hier wél op past (Volgens Volvo zelf is dit onmogelijk, maar het past gewoon is mij verteld.)

Maar nu de grote vraag, Hoe zet ik de bekerhouder in de middenconsole? Moet de hele middenconsole eruit? kan ik de asbak met bakje er zo uit klikken of hoe zit dit bevestigd?

Als iemand ervaring hiermee heeft, hoop ik dat hij/zij dit met mij wilt delen

WiWaaz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: V70 2001 dubbele bekerhouder plaatsen

· 
Posted: 05.07.2021 - 14:33  ·  #2
Heb je al gezocht op het forum? Het is inderdaad te doen, maar niet 'zomaar'.

topic.php?t=9447&page=4

De volledige middentunnel moet er uit. Aan de onderkant van het asbakje en bakje zit een schroef die los moet.
Maar de bekerhouders passen niet zomaar in het asbak frame. Je moet ook de 'ombouw' hebben.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 05.07.2021 - 14:41  ·  #3
jordstory
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Subject:

· 
Posted: 05.07.2021 - 15:12  ·  #4
Quote door joriz

Een week of 2 terug deze operatie gedaan. Zie ook mijn post hier:

topic.php?p=367981#real367981

welke handleiding heb je gebruikt? of hoe wist je wat los moest?
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 06.07.2021 - 09:41  ·  #5
Er is niet een specifieke handleiding, gewoon beetje proberen met geduld en beleid.
Voor je pook zit zo een penhouder, die eraf wrikken en dan de 2 bouten losdraaien.
Onderin de armsteun ook 2 bouten losdraaien.
De kappen aan de zijkant bij je benen loswrikken (die schuif je naar achteren, wel eerst de 2 plastic 'schroeven' een slag naar links draaien).
Vervolgens de kap om de pook loswrikken, de pookknop moet er ook af anders anders kun je de middenconsole niet over de pook heen krijgen (in mijn geval handbak).
Zelfde verhaal met de handrem. Dus ook alles eraf.
Het kan ook in een andere volgorde natuurlijk ;-)

Vervolgens kun je de middenconsole omhoog tillen. Vanaf de achterkant is het makkelijkst, je kantelt 'm zeg maar naar voren en dan til je hem over de pook (en handrem heen). Waarschijnlijk zit er achter nog een kabeltje van de 12v aansluiting boven bij de asbak voor de rokende passagiers. Die connector moet je loshalen.

Als de middenconsole eraf is dan is het verder gewoon aan de onderkant het frame vd asbak losschroeven en het frame met de bekerhouder erin schroeven. Dan de middenconsole weer terugplaatsen en alles vastmaken.

Je bent er wel even zoet mee.

Selected quotes for multi-quoting:   0