Jaq,
Er is natuurlijk al wat geschreven in dit topic, waarvan ik zelf ook eea heb aangedragen omdat ik met een vervelend probleem zat dat ook schudden/trillen veroorzaakte. Daar ik op een gegeven moment de banden had uitgesloten ben ik het in de motor gaan zoeken. Na was wegen bewandeld te hebben dacht ik aan de verstuivers, maar dit konden met Vida niet uitgelezen worden (de retouren). Ze zijn dus gemeten met 5 potjes om de diesel retour te meten, en daar kwam eigenlijk weinig opmerkelijks uit. Enkel injector 5 had een iets grotere retour dan de overige vier.
De bevriende monteur gaf aan dat we gaan stoppen met beredeneren en de LMM gaan vervangen. De klachten kunnen daaraan gekoppeld zijn, en niet geschoten is altijd mis. Dus, vanmorgen de LMM vervangen. Ik merkte gelijk dat de auto veel beter aan het gas (diesel) hangt, vooral onderin. Daarnaast heb ik met een rit van drie kwartier alle snelheden tot 120 km/h constant kunnen rijden in verschillende versnellingen zonder dat ik het schudden kon reproduceren. Bijkomend merkte ik dat er bij 100km/h minder verbruik was dan voorheen, nu iets meer dan 3 l/100km waar ik voorheen tegen de 4 l/100km had.
Zeer blij dus dat het opgelost is, en wilde ik hier toch even melden omdat we het altijd zoeken in de draaiende delen (Assen en wielen).
Er is natuurlijk al wat geschreven in dit topic, waarvan ik zelf ook eea heb aangedragen omdat ik met een vervelend probleem zat dat ook schudden/trillen veroorzaakte. Daar ik op een gegeven moment de banden had uitgesloten ben ik het in de motor gaan zoeken. Na was wegen bewandeld te hebben dacht ik aan de verstuivers, maar dit konden met Vida niet uitgelezen worden (de retouren). Ze zijn dus gemeten met 5 potjes om de diesel retour te meten, en daar kwam eigenlijk weinig opmerkelijks uit. Enkel injector 5 had een iets grotere retour dan de overige vier.
De bevriende monteur gaf aan dat we gaan stoppen met beredeneren en de LMM gaan vervangen. De klachten kunnen daaraan gekoppeld zijn, en niet geschoten is altijd mis. Dus, vanmorgen de LMM vervangen. Ik merkte gelijk dat de auto veel beter aan het gas (diesel) hangt, vooral onderin. Daarnaast heb ik met een rit van drie kwartier alle snelheden tot 120 km/h constant kunnen rijden in verschillende versnellingen zonder dat ik het schudden kon reproduceren. Bijkomend merkte ik dat er bij 100km/h minder verbruik was dan voorheen, nu iets meer dan 3 l/100km waar ik voorheen tegen de 4 l/100km had.
Zeer blij dus dat het opgelost is, en wilde ik hier toch even melden omdat we het altijd zoeken in de draaiende delen (Assen en wielen).