Geen foutmelding is natuurlijk prima!
Wat ook een mogelijke oorzaak van het roken kan zijn is het lekken van de turbodrukslang onder het motorblok richting de intercooler, deze lekt vaak precies op de aansluiting van de kunststof buis. het is altijd nuttig om deze eens te controleren.
Zodra hier olie op zit dan kun je ervanuit gaan dat deze lekt.
Betreft het niet krijgen van het volle vermogen bij het dooraccelereren, wil ook het brandstofilter wel eens de oorzaak zijn, deze motoren zijn hier erg gevoelig voor, het is zelfs aan te raden om hier altijd een origineel Volvo filter in de zetten.
Bij mij bijvoorbeeld ging de auto "zagerig" accelereren door een vervuild brandstoffilter.
Verder schiet mij te binnen, dat je na de problemen die je hiervoor hebt gehad, eigenlijk de computer even zou moeten resetten om de sensoren in van de motor weer opnieuw in te leren.
Dit kun je doen door de min pool van de accu voor een uurtje eraf te halen.
Let op! Bij het weer terugplaatsen van de pool eerst je contactslot met de sleutel op stand 2 zetten i.v.m. de spanningspiek die er bij aansluiten van de accu ontstaat.
Vervolgens kun je de auto een paar minuten stationair laten lopen en een eindje gaan rijden, de computer leert zich dan weer in. Het inleren zal in totaal een 500 km duren.
Maar dit gebeurd tijdens het gewone dagelijkse gebruik en hoef je dus niet in een keer te doen!
Ik ben benieuwd of je verschil zult merken, er zijn nog meer mogelijkheden maar deze zijn moeilijker uit te voeren, het is lastig zoeken zonder foutmeldingen.
Succes!!