Filmpje:
De motor trekt goed op tot 3500 toeren, daarna verliest hij kracht (toerental loopt terug terwijl gas ingedrukt blijft) en het geluid verandert en er ontstaat rook. Houd ik het gaspedaal ingedrukt, pakt hij hem na 2 seconden weer op.
Als ik de koppeling ingedrukt heb, ontstaat dit probleem niet.
Gisteren verscheen na optrekken op de oprit naar de snelweg de melding "Motor Wart. Erf." --> Motor service vereist (importje) en ging de motor over op het noodprogramma.
De intercooler is vervangen, dus dat is het probleem niet. Ik denk zelf aan een defect in een slang? Ik heb gekeken en de slang die tussen de egr en de intercooler loopt, zit aan de onderzijde bij het aansluitpunt van de intercooler olie (nat).
Ik hoor graag wat jullie er van denken....
De motor trekt goed op tot 3500 toeren, daarna verliest hij kracht (toerental loopt terug terwijl gas ingedrukt blijft) en het geluid verandert en er ontstaat rook. Houd ik het gaspedaal ingedrukt, pakt hij hem na 2 seconden weer op.
Als ik de koppeling ingedrukt heb, ontstaat dit probleem niet.
Gisteren verscheen na optrekken op de oprit naar de snelweg de melding "Motor Wart. Erf." --> Motor service vereist (importje) en ging de motor over op het noodprogramma.
De intercooler is vervangen, dus dat is het probleem niet. Ik denk zelf aan een defect in een slang? Ik heb gekeken en de slang die tussen de egr en de intercooler loopt, zit aan de onderzijde bij het aansluitpunt van de intercooler olie (nat).
Ik hoor graag wat jullie er van denken....