Hallo,
Even geleden begon mijn V70 erg vaak uit te vallen tijdens redelijk langzaam rijden. Ook schakelde hij (soms op snelweg) van gas over naar benzine (vermogen viel weg) waarna hij weer terugschakelde naar gas en het vermogen weer terug kwam.
Uitlezen gaf geen enkele foutcode.
Bij de LPG garage bleek de verdamper niet goed, in het LPG systeem stonden veel foutcodes.
Verdamper is vervangen, nieuw gasfilter, was een dure grap van zo'n 750,-
De eerste 2 a 3 weken na de reparatie reed hij weer perfect, niets van afslaan of overschakelen.
Tot 2 weken geleden, viel hij in een bocht op een rotonde weer uit. Erg lastig om dan plots te blijven sturen zonder stuurbekrachtiging, gelukkig ging het goed. Overschakelen gebeurt ook weer, dan wel erg sporadisch.
De laatste 3 dagen heeft hij bij de garage gestaan en hebben ze er zo'n 150km mee gereden. Geen problemen natuurlijk.... Ook nergens foutcodes, niet in LPG niet van auto zelf.
Ik haal de auto weer op, en prompt valt hij onderweg naar huis in een bocht weer uit.. Direct weer terug. Geen foutcodes.
Verder gaan rijden op benzine, om uit te sluiten dat het aan de gasinstallatie ligt.
Inderdaad, even later valt hij bij 40km/u op een rechte weg uit.
Wat ik nog niet gezegd had, hij start gewoon direct weer. Snel naar Neutraal (is automaat) start direct weer en doorrijden.
Nu mag ik binnenkort voor een afspraak terug naar de garage. De monteur zei iets over krukken/ nokkenassensor of iets met de kleppen wat mogelijk de oorzaak kan zijn.
Als het de nokken/ krukkenassensor is zou het toch weer wat $$ schelen als ik die zelf vervang.
Alleen, als ik zoek op symptomen van krukkenassensor vind ik dat hij dan niet meer zou moeten kunnen starten pas weer bij wat kouder geworden motor.
Wat denken jullie bij het lezen van deze symptomen? Zal ik maar gewoon de sensoren voor een paar tientjes vervangen?
Bedankt! Groet Peter
Even geleden begon mijn V70 erg vaak uit te vallen tijdens redelijk langzaam rijden. Ook schakelde hij (soms op snelweg) van gas over naar benzine (vermogen viel weg) waarna hij weer terugschakelde naar gas en het vermogen weer terug kwam.
Uitlezen gaf geen enkele foutcode.
Bij de LPG garage bleek de verdamper niet goed, in het LPG systeem stonden veel foutcodes.
Verdamper is vervangen, nieuw gasfilter, was een dure grap van zo'n 750,-
De eerste 2 a 3 weken na de reparatie reed hij weer perfect, niets van afslaan of overschakelen.
Tot 2 weken geleden, viel hij in een bocht op een rotonde weer uit. Erg lastig om dan plots te blijven sturen zonder stuurbekrachtiging, gelukkig ging het goed. Overschakelen gebeurt ook weer, dan wel erg sporadisch.
De laatste 3 dagen heeft hij bij de garage gestaan en hebben ze er zo'n 150km mee gereden. Geen problemen natuurlijk.... Ook nergens foutcodes, niet in LPG niet van auto zelf.
Ik haal de auto weer op, en prompt valt hij onderweg naar huis in een bocht weer uit.. Direct weer terug. Geen foutcodes.
Verder gaan rijden op benzine, om uit te sluiten dat het aan de gasinstallatie ligt.
Inderdaad, even later valt hij bij 40km/u op een rechte weg uit.
Wat ik nog niet gezegd had, hij start gewoon direct weer. Snel naar Neutraal (is automaat) start direct weer en doorrijden.
Nu mag ik binnenkort voor een afspraak terug naar de garage. De monteur zei iets over krukken/ nokkenassensor of iets met de kleppen wat mogelijk de oorzaak kan zijn.
Als het de nokken/ krukkenassensor is zou het toch weer wat $$ schelen als ik die zelf vervang.
Alleen, als ik zoek op symptomen van krukkenassensor vind ik dat hij dan niet meer zou moeten kunnen starten pas weer bij wat kouder geworden motor.
Wat denken jullie bij het lezen van deze symptomen? Zal ik maar gewoon de sensoren voor een paar tientjes vervangen?
Bedankt! Groet Peter