Dag mede Volvo-fanaten,
Vanavond is het zo ver, ik ga mijn eerste Volvo ooit aanschaffen.
Een topic in het webdagboek volgt daags als ik wat foto's genomen heb
Komende van een BMW achtergrond weet ik dat er 1 ding heel belangrijk is bij elke wagen en dat is goed onderhoud.
Mijn vraag concreet / ik heb gelezen dat er niet zo heel veel keuze is in olie omdat ze een bepaalde kwaliteitsnorm moeten halen? 5aec -ish
Wat ik nodig heb:
- Motorolie (hoeveel liter kan er in mijn blok?)
- Oliefilter
- Een online adres waar ik dit kan bestellen (liefst een sponsor van het forum)
- Eventueel een how-to / om zaken zeker niet over het hoofd te zien
Indien er al een soortgelijk topic bestaat - sorry! Voor velen is dit vanzelfsprekend / bij mijn vorige BMW's dit ik dit ook zelf dus het principe zal hetzelfde zijn.
(opkrikken op as-steunen / olieplug onderaan losmaken en vuile olie opvangen / oliedop bovenaan openen voor snellere doorstroming / oliefilter eruit nemen / nieuwe filter voorzien van seals alsook in de nieuwe olie drenken / plugje onderaan er weer op / bijvullen en knallen maar :thumb: )
Alvast bedankt en ik ben benieuwd :yes:
Vanavond is het zo ver, ik ga mijn eerste Volvo ooit aanschaffen.
Een topic in het webdagboek volgt daags als ik wat foto's genomen heb
Komende van een BMW achtergrond weet ik dat er 1 ding heel belangrijk is bij elke wagen en dat is goed onderhoud.
Mijn vraag concreet / ik heb gelezen dat er niet zo heel veel keuze is in olie omdat ze een bepaalde kwaliteitsnorm moeten halen? 5aec -ish
Wat ik nodig heb:
- Motorolie (hoeveel liter kan er in mijn blok?)
- Oliefilter
- Een online adres waar ik dit kan bestellen (liefst een sponsor van het forum)
- Eventueel een how-to / om zaken zeker niet over het hoofd te zien
Indien er al een soortgelijk topic bestaat - sorry! Voor velen is dit vanzelfsprekend / bij mijn vorige BMW's dit ik dit ook zelf dus het principe zal hetzelfde zijn.
(opkrikken op as-steunen / olieplug onderaan losmaken en vuile olie opvangen / oliedop bovenaan openen voor snellere doorstroming / oliefilter eruit nemen / nieuwe filter voorzien van seals alsook in de nieuwe olie drenken / plugje onderaan er weer op / bijvullen en knallen maar :thumb: )
Alvast bedankt en ik ben benieuwd :yes: