V70 2005 geen lucht uit ventilator hoe kan dit ? rest werkt wel

Mark2.5TLPG2004
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

V70 2005 geen lucht uit ventilator hoe kan dit ? rest werkt wel

· 
Posted: 02.04.2022 - 23:13  ·  #1
Hoi,

Ik heb mijn S60 ingeruild voor een V70 alleen nu merk ik dat hij geen lucht blaast door de ventilatoren ik hoor wel de motor harder blazen als ik de knop naar rechts draai maar er komt maar weinig lucht uit. het wordt wel warm en ook koud maar de lucht stroom is zeer zwak.

daarentegen als ik dat knopje naast de achteruit verwaring aanzet om de vooruit schoon te blazen dan werkt de ventilator zoals het moet.......

wie kan mij helpen ??
waar ik zelf toe ben gekomen is dat het misschien de MAF sensor is of anders de interieur ventilator die niet werkt.

ik kijk erg uit naar tips en reacties !
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Vast niet je MAF

· 
Posted: 03.04.2022 - 07:42  ·  #2
Je MAF zal niet de oorzaak zijn.. Die sensor zit direct na het luchtfilter in het motorcompartiment.

Zoals je het beschrijft doet je ventilator het wel goed. Reageerd op de snelheid verstelknop en blaast bij stand ontwasemen van de voorruit keurig langs je voorruit.

Probleem zal dan in het niet goed functoneren van de regelkleppen zitten die de andere stroomrichtingen open en sluiten (voeten "recht" vooruit. Volgens mij kunnen die klepmotoren in VIDA worden gecalibreerd (minimale en maximale uitslag afstellen).
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: V70 2005 geen lucht uit ventilator hoe kan dit ? rest werkt wel

· 
Posted: 03.04.2022 - 10:26  ·  #3
Ik zou inderdaad beginnen met het kalibreren van de kleppen. Kan iedereen met Vida en Dice.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: V70 2005 geen lucht uit ventilator hoe kan dit ? rest werkt wel

· 
Posted: 03.04.2022 - 13:06  ·  #4
Ik denk dat je interieurfilter potdicht zit.
De ontdooier recycled een deel van de lucht waardoor dit niet door het filter gaat en wel luchtdebiet geeft.

Een snelle check doe je door de recycle knop te gebruiken, heb je dan veel meer lucht uit je roosters is het je filter.

Selected quotes for multi-quoting:   0