V70 2005 2.4i interessepeiling

Ed-Raket

Subject:

Re: V70 2005 2.4i interessepeiling

· 
Posted: 07.02.2025 - 14:31  ·  #16
In alle redelijkheid, 5500 euro vind ook ik wel best pittig voor zo'n oude auto met bovendien best veel gebruiksporen.
Ik denk dat je met 3000 euro meer in de goede richting zit.
Bij ons in het gezin rijden we momenteel met 3 auto's. En dat is te gortig. Eentje zal er dus moeten gaan.
Ik rijd momenteel nog in het rond met onze oude V70 uit 2001. Mijn vrouw met de V70 2.5T die als opvolger was gedacht voor de 2001 V70. Mijn dochter gebruikt momenteel de VW Polo van mijn vrouw om naar haar stageplek te komen. Als zij klaar is met haar stage zal de 2001 V70 het veld moeten ruimen.
Ik ga dan de 2.5T rijden en mijn vrouw weer terug in haar Polo.
Nu heb ik de V70 best al vaak geadverteerd op Marktplaats, de bekende auto verkoop sites en Facebook marketplace. Helaas is er geen enkele vraag meer naar deze oude V70's terwijl ik er toch echt niet veel voor vraag. 1300 euro wil ik er toch nog wel voor hebben maar zelfs dat wordt niet meer geboden. Laatst gevraagd aan een opkoper en die bood met moeite slechts 400 euro. Eigenlijk had hij helemaal geen belang bij mijn auto omdat deze niet meer courant zou zijn en vanuit de markt amper vraag naar. En dat terwijl deze V70 2.4 ondanks de kilometerstand en leeftijd nog erg goed rijd en de laatste jaren best veel preventief onderhoud heeft gehad. Oliedrukherstel, nieuwe carterventilatie, flushen automaatbak, recente distributieriem, nieuwe draagarmen en schokbrekers, nieuwe dynamo. Het zegt die autohandelaren helemaal niets en bieden er amper nog schrootwaarde voor.
Helaas, als er zich tegen maart niemand heeft gemeld om deze auto over te nemen gaat deze via IKWILVANMIJNAUTOAF de handel in voor een paar grijpstuivers. Dit omdat de vaste lasten van 3 auto's ons toch te gortig worden.
DreetjeG
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.02.2025 - 16:56  ·  #17
Jammer dat er niet openlijk gepraat mag worden op deze site, ik ben geboren Rotterdammer en heb niks achter de ellebogen zitten. Als ik iets opmerk en daar twijfels over heb, flap ik mijn kritische mening er gewoon uit, dat moet mogen bij een auto die te koop staat. Het is geen broodje kaas! Dat daar dan direct berichten voor aangepast worden, ja dat vind ik bijzonder....
Zoals jullie weten ben ik in de markt voor een V70. Dus ik heb in de afgelopen tijd heel wat V70's voorbij zien 'stuiven'. De ene net ingereden, de ander met 4 ton. Maar zo'n versleten stuur ben ik nog niet eerder tegengekomen bij deze 'lage standen' en eerlijk gezegd ook niet bij hogere standen. Dat het normaal is bij deze kleur sturen weet ik dus niet en ben ik daarom ook nog niet eerder tegengekomen. Maar akkoord, dat kan en dat kan dan ook zonder snerende berichten gezegd worden. Dank.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.02.2025 - 17:23  ·  #18
Eerlijk gezegd zou ik ook achterdochtig worden als ik zo'n stuur zag. Zo te zien heeft de huidige eigenaar en TS de auto nog niet zo heel lang in bezit. Hij zal vast te goeder trouw zijn maar ook hij kan niet weten wat er met de tellerstand is gebeurd voordat hij hem kocht.
Ik zie twee voorbezitters welke er lang in hebben gereden. Het zou zo maar kunnen dat er lange tijd zomaar 50k per jaar is bijgezet maar vlak voor de apk er weer 45k vanaf is gehaald.
Je weet het niet....
Moikke
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.02.2025 - 17:26  ·  #19
Ik heb vorige maand binnen 3 dagen onze V70 2.4 140pk 2003 330.000 km verkocht. Nette staat, nette indruk. Twee kleine, maar wel zichtbare deukjes/beschadigingen. Verder kleine krasjes wat vrij normaal is. Verkocht voor de vraagprijs, zonder afdingen: €2250,-

Zelf veel gekeken naar een V70 automaat. Max dezelfde kilometerstand. Vele nette exemplaren waren toch echt wel snel weg.
Exemplaren die er smoezelig uitzagen bleven staan.
Ik merkte zelf dat diegene die juist flink goedkoper waren bij mij argwaan opwekte. Misschien geheel onterecht.

In alle eerlijkheid: dit interieur zou voor mij een totale afknapper zijn. En een paar goede, nette foto's waar aandacht aan is besteed, helpt ook.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 07.02.2025 - 17:33  ·  #20
Kun je dit stuur niet netjes maken door een goede schoonmaakbeurt en leer behandeling?
Verder denk ik dat het een nette wagen kan worden met een beetje tlc. Als het blok echt maar 180k heeft gedraaid is het zeker een goede km knaller als je er lpg in legt.

Hoe de versnellingspook er dan uit ziet.. hoe kan dat überhaupt? Zou deze jarenlang voor korte ritjes gebruikt zijn?
Mijn pook ziet er alleen een beetje gepolijst uit na 462k..
Wij hadden bij onze kinderwagen ook dat de bekleding van het handvat volledig uit elkaar viel na 6 jaar, daar wordt dan vaak handcrème als verklaring voor gegeven, maar dat gebruiken we amper.
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 08:41  ·  #21
Best een mooie auto, en de ongeblazen 2.4 icm de handbak is wel een garantie voor een ' lang en gelukkig leven', zeker als ie 181.000km heeft gelopen kan er makkelijk nog het dubbele of meer bij. Met het onderhoud wat je er aan hebt laten doen heeft de volgende eigenaar denk ik echt wel een leuke en betrouwbare auto. Ik ben het er wel mee eens dat het interieur (stuur, versnellingspook en bestuurdersstoel) eruit ziet of de auto al het dubbele van 181.000km heeft gelopen. Ter vergelijking; het beige interieur van mijn vorige XC70 D5 zag er met 430K km netter uit bij verkoop.
Ik zou adviseren om eens een middagje te besteden aan het schoonmaken en invetten (en evt. kleuren?) van het interieur, en zelfs dan vrees ik dat je vraagprijs nog iets te hoog ligt. Een auto verkoopt gewoon makkelijker als ie er helemaal schoon en verzorgd bij staat en zorgt ervoor dat er naast de auto niet nog allemaal onderhandeld moet worden over teleurstellingen die op de foto's misschien niet te zien waren.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 11:28  ·  #22
Niet alleen het interieur zal afschrikken, maar voor deze vraagprijs zou ik ook een exterieur verwachten waar weinig tot niets op is aan te merken. Die krassen schrikken echt af en zullen de prijs flink drukken.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 11.02.2025 - 14:18  ·  #23
Plaats eens de nodige en duidelijke foto’s van de motorruimte.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.02.2025 - 14:11  ·  #24
Is de verf van het stuur af? Of is het vuiligheid. In dat laatste geval, pak een wondersponsje van de action en je herkent je stuur niet meer terug :) Die veeg op de bumper krijg je er met goed poetsen ook grotendeels wel uit, dat is mij iig wel gelukt bij een (zo op het oog) vergelijkbare veeg
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 12.02.2025 - 14:47  ·  #25
Voor 100 euro heb je weer een knap stuur wanneer schoonmaken niet mocht lukken.

https://link.marktplaats.nl/m2…ialbuttons

Het blijft een moeilijk netjes te houden kleur weet ik uit ervaring. Helemaal het stuur.
Armsteun ziet er wel netjes uit, dus kmstand trek ik niet in twijfel mede door de sluitende NAP.
En de eerste V70 met 20 jaar ervaring die geen geschampte bumperhoeken heeft moet ik nog tegenkomen.
Daar rijdt hij niet minder om.
Kilometerstand is de grote plus lijkt mij. "Gas erin en gas erop" zou ik denken.
Succes met de verkoop.

Selected quotes for multi-quoting:   0