Mijn auto staat op dit moment bij garage. Er is al veel gekeken en geprobeerd. De garage gaat mij nog een bericht sturen met gedetailleerde info / meldingen. Het begon met een foutmelding in lambda sensor nummer 2. Vervolg was bij gas intrappen als motor warm was, dat de motor wel meer toeren ging maken, maar niet in snelheid versnelde. Daarna begon het stotteren al snel te verschijnen bij het uitrijden van de straat. Dus nog koude motor en een beetje rustig gas geven.
Status nu. Na 15 minuten stationair rustig lopen, begint de auto zeer onregelmatig te lopen. Te erg om mee te rijden.
Bij zowel benzine als LPG heb ik problemen. Op dit moment is er vervangen / nagekeken:
- Bougies vervangen.
- LMM is vervangen.
- Alle vacuum slangen zeer goed nagekeken
- Rubber afsluitingen om de injectoren. (ook gelezen op forum).
- Ander gasklephuis getest
- Een klepje vervangen onder inlaatspruitstuk. (Dit gaf garage aan, weet er het fijne niet van). Maar er was een klepje wat 1 kant op zou moeten kunnen wat niet goed afsloot. Zal navraag doen.
- Nu meten of de katalysator niet teveel druk tegen geeft waardoor lambda sensor 2 verkeerde waardes geeft. (eigenlijk juist gemeten waardes, maar waardes die anders zijn dan zouden moeten).