v70 2005 wel koude lucht geen warme lucht door ventilator, wie weet de oorzaak?

Mark2.5TLPG2004
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

v70 2005 wel koude lucht geen warme lucht door ventilator, wie weet de oorzaak?

· 
Posted: 06.04.2022 - 21:15  ·  #1
Hoi,

Ik heb een probleem bij mijn v70,

als ik hete lucht de auto in wil blazen op een koude ochtend en de motor is als goed verwarmd, dan komt er een pist straaltje lucht uit de voorste lucht ventilatoren ik hoor wel meer geluid als ik het knopje naar rechts draai om meer wind te krijgen maar er komt een heel zwak stroompje lucht uit. zet ik hem daarentegen op heel koud, dan blaast hij zoals het hoort vol koude lucht
wie weet waar dit aan kan liggen

ook blaast hij vol (bij de voorruit)als je dat knopje naast de achteruitverwarming aanzet.

misschien iets met een temperatuur sensor?
omdat hij wel blaast bij koude lucht maar als ik hem op max warmte of ook op 22 graden zet dan blaast niet

alvast bedankt voor de tips?
Mark2.5TLPG2004
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

welk forum lid kan mij helpen met uitlezen ?

· 
Posted: 06.04.2022 - 21:21  ·  #2
Ik heb net begrepen dat uitlezen een goede eerste stap is. is er een forum lid in de regio arnhem die mij kan helpen ?
(ps. ik werk in eindhoven dus ik rij 4x p week daar naar toe dus als iemand in de regio woont vn arnhem naar eindhoven en hem wil uitlezen zou ik dat zeer waarderen)

Quote door Mark2.5TLPG2004

Hoi,

Ik heb een probleem bij mijn v70,

als ik hete lucht de auto in wil blazen op een koude ochtend en de motor is als goed verwarmd, dan komt er een pist straaltje lucht uit de voorste lucht ventilatoren ik hoor wel meer geluid als ik het knopje naar rechts draai om meer wind te krijgen maar er komt een heel zwak stroompje lucht uit. zet ik hem daarentegen op heel koud, dan blaast hij zoals het hoort vol koude lucht
wie weet waar dit aan kan liggen

ook blaast hij vol (bij de voorruit)als je dat knopje naast de achteruitverwarming aanzet.

misschien iets met een temperatuur sensor?
omdat hij wel blaast bij koude lucht maar als ik hem op max warmte of ook op 22 graden zet dan blaast niet

alvast bedankt voor de tips?
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: v70 2005 wel koude lucht geen warme lucht door ventilator, wie weet de oorzaak?

· 
Posted: 07.04.2022 - 07:28  ·  #3
Ik woon net buiten Eindhoven, in Helmond. Is we iets de andere kant op. Wil je best een keer helpen met uitlezen.
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

Re: v70 2005 wel koude lucht geen warme lucht door ventilator, wie weet de oorzaak?

· 
Posted: 07.04.2022 - 16:29  ·  #4
Komt de auto wel gewoon netjes op temperatuur?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.04.2022 - 07:25  ·  #5
Zal de klep zijn die de hete lucht de cabine moet insturen. Inderdaad even uitlezen en kleppen kalibreren, dan zou het weer moeten werken, ervan uitgaande dat je kachelradiateur niet verstopt zit.
Marcel@V70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 14.04.2022 - 02:11  ·  #6
Mocht het nog niet gelukt zijn met uitlezen, ben je welkom in Weurt! Zal niet snel gaan, maar moet lukken 😁😉.

Groetjes Marcel.

Selected quotes for multi-quoting:   0