Sinds de aanschaf van de Volvo stottert hij af en toe omstreeks de 1700 toeren in alle versnellingen, behalve de 6e.
Vorige week heb ik tijdens de grote beurt oa de verstuivers, multiriem en distributie riem laten vervangen. De verstuivers lekten niet bij de retourtest. Volgens een gespecialiseerd bedrijf (van dijk in Groningen) waren alle 4 verstuivers defect....
Met de nieuwe verstuivers net een rit achter de rug van 3.500km (naar Belarus en terug) en ik ben blij dat ik thuis ben! Het stotteren is nu zo erg dat de cruise control regelmatig afslaat; het stotteren gebeurt nu constant tussen de 1500 tot 2000 toeren in de versnellingen 1 t/m 5 en in de 6e soms tot 2500 toeren. De motor loopt het lekkerst bij 2700+ toeren. Gelukkig was het grootste deel van de rit op de snelweg
Mijn vraag is: wat kan de oorzaak zijn?
Volgens de garage (geen Volvo dealer: slechte ervaring mee) zijn er geen fout meldingen....
Feit is dat ik zo niet meer kan rijden... vroeg of laat klapt het blok de auto uit....
Tijdens de koude start (en dat was het daar) moest ik hen forceren om te voorgloeien, anders sloeg de motor niet aan. Er komt trouwens veel witte / grijze rook uit bij het starten. Dat was na de vervanging van de verstuivers eerst over, maar na 2 dagen alweer dezelfde hoeveelheid rook....
Vorige week heb ik tijdens de grote beurt oa de verstuivers, multiriem en distributie riem laten vervangen. De verstuivers lekten niet bij de retourtest. Volgens een gespecialiseerd bedrijf (van dijk in Groningen) waren alle 4 verstuivers defect....
Met de nieuwe verstuivers net een rit achter de rug van 3.500km (naar Belarus en terug) en ik ben blij dat ik thuis ben! Het stotteren is nu zo erg dat de cruise control regelmatig afslaat; het stotteren gebeurt nu constant tussen de 1500 tot 2000 toeren in de versnellingen 1 t/m 5 en in de 6e soms tot 2500 toeren. De motor loopt het lekkerst bij 2700+ toeren. Gelukkig was het grootste deel van de rit op de snelweg
Mijn vraag is: wat kan de oorzaak zijn?
Volgens de garage (geen Volvo dealer: slechte ervaring mee) zijn er geen fout meldingen....
Feit is dat ik zo niet meer kan rijden... vroeg of laat klapt het blok de auto uit....
Tijdens de koude start (en dat was het daar) moest ik hen forceren om te voorgloeien, anders sloeg de motor niet aan. Er komt trouwens veel witte / grijze rook uit bij het starten. Dat was na de vervanging van de verstuivers eerst over, maar na 2 dagen alweer dezelfde hoeveelheid rook....