Door omstandigheden gaan we steeds meer kilometers met de grotere Volvo maken dan de kleine Jazz Hybrid van mijn vrouw; als we met de kids op pad gaan zit de Jazz al snel vol omdat er een rolstoel mee moet.
Kilometers maken kan natuurlijk prima met de Classic, maar als we daadwerkelijk weer naar de 20.000km of meer gaan, gaan de liters tellen . Ook maximaal comfort is erg belangrijk voor mijn zoontje, en daarom kijk ik met een schuin ook naar een V70 met Family-line vanwege die geïntegreerde kinderzitjes. We zullen helaas zeker een jaar of 3-4 in deze situatie blijven.
Budget is max. €19k maar als het voor €15k kan heb ik dat liever. Zelf lijkt een V70 D3/D4 van 2011-2013 me wel wat, maar ik word niet helemaal wijs uit de inhoud van de typeaanduidingen. De D3/4 kom ik als 2.0 5-cilinder tegen met 136pk, 2.0-5 met 163pk, wat dan opeens een D4 werd in 2012. Automaat lijkt me prettig mits deze als probleemloos te boek staan, handbak is natuurlijk ook prima. D5 werd in die jaren alleen met 215pk geleverd? Dat is voor mij wat veel van het goede.
Deze V70 is wel een beetje wat ik in gedachte zou hebben, ik neem aan dat ook voor deze generatie een hoge kilometerstand geen issue is.
Mijn vraag is: zijn er verschillen, en welke moet ik hebben of welke juist niet? Nog andere suggesties? (geen V70N)
Kilometers maken kan natuurlijk prima met de Classic, maar als we daadwerkelijk weer naar de 20.000km of meer gaan, gaan de liters tellen . Ook maximaal comfort is erg belangrijk voor mijn zoontje, en daarom kijk ik met een schuin ook naar een V70 met Family-line vanwege die geïntegreerde kinderzitjes. We zullen helaas zeker een jaar of 3-4 in deze situatie blijven.
Budget is max. €19k maar als het voor €15k kan heb ik dat liever. Zelf lijkt een V70 D3/D4 van 2011-2013 me wel wat, maar ik word niet helemaal wijs uit de inhoud van de typeaanduidingen. De D3/4 kom ik als 2.0 5-cilinder tegen met 136pk, 2.0-5 met 163pk, wat dan opeens een D4 werd in 2012. Automaat lijkt me prettig mits deze als probleemloos te boek staan, handbak is natuurlijk ook prima. D5 werd in die jaren alleen met 215pk geleverd? Dat is voor mij wat veel van het goede.
Deze V70 is wel een beetje wat ik in gedachte zou hebben, ik neem aan dat ook voor deze generatie een hoge kilometerstand geen issue is.
Mijn vraag is: zijn er verschillen, en welke moet ik hebben of welke juist niet? Nog andere suggesties? (geen V70N)