Goedendag, sinds enkele maanden in het bezit van een V70 uit 2001. Auto reed perfect bij aanschaf maar nu sinds enkele weken loopt hij zeer slecht op benzine. Op lpi daarentegen super!! Maar je blijft je ergeren de eerste paar kilometers op benzine, de auto loopt dan letterlijk op 4 poten.... in het display verschijnt emissie service vereist. Ook brand het motorstorings lampje en af en toe knippert het storings lampje met de melding service spoed. Af en toe loopt de motor ook goed zonder meldingen maar dat gaat niet lang goed...
Wat heb ik gedaan en gecontroleerd:
•Uitgelezen en als melding overslag cilinder 1.
• Alle 5 bougies vervangen voor nieuwe maar de oude kwamen er schoon en niet verbrand of versleten uit.
• stekkers en kabels nagelopen omdat er vanaf de injector van cilinder 1 (als ik het goed heb is zit cilinder 1 onder de meest linker injector) een kabeltje naar de injector van de gasinstallatie loopt.
• Bobine verwisseld met 1 van andere cilinder maar melding kwam terug met dezelfde conclusie tijdens het uitlezen.
• Benzine injector cilinder 1 vervangen 5 kilometer het gewenste resultaat maar opnieuw meldingen en storingen.
Misschien belangrijk om te melden, lpi installatie is bij 206 dkm gemonteerd en zit er nu 145 dkm op. Bij 286 is de automaatbak vervangen en de lpi pomp. Dit met vroegere 850 glt nooit meegemaakt, zelfs niet met kilometerstanden over de 500.000 km
Wat kan ik nog meer nakijken en controleren??
Wat heb ik gedaan en gecontroleerd:
•Uitgelezen en als melding overslag cilinder 1.
• Alle 5 bougies vervangen voor nieuwe maar de oude kwamen er schoon en niet verbrand of versleten uit.
• stekkers en kabels nagelopen omdat er vanaf de injector van cilinder 1 (als ik het goed heb is zit cilinder 1 onder de meest linker injector) een kabeltje naar de injector van de gasinstallatie loopt.
• Bobine verwisseld met 1 van andere cilinder maar melding kwam terug met dezelfde conclusie tijdens het uitlezen.
• Benzine injector cilinder 1 vervangen 5 kilometer het gewenste resultaat maar opnieuw meldingen en storingen.
Misschien belangrijk om te melden, lpi installatie is bij 206 dkm gemonteerd en zit er nu 145 dkm op. Bij 286 is de automaatbak vervangen en de lpi pomp. Dit met vroegere 850 glt nooit meegemaakt, zelfs niet met kilometerstanden over de 500.000 km
Wat kan ik nog meer nakijken en controleren??