Beste forum-lezers,
zoals ik in mijn introductie al kort beschreef ben ik opzoek naar een tweedhands V70 ter vervanging van onze Opel Hatchback. De Opel bleef als tweede auto nadat bij een wisseling van baan ik mijn V50 moest achterlaten. De V70 lijkt ons na de recente uitbreiding van ons gezin naar vier een goede keuze.
Het aanbod is echter groot en mijn kennis van auto's helaas veel kleiner. Daarom zou ik graag eerst even met jullie, de kenners, van gedachten willen wisselen alvorens tot aanschaf over te gaan.
In het kort mijn wensen; een nette V70 met leren bekleding in benzine uitvoering. De auto gaat niet voor dagelijks woon/werk verkeer gebruikt worden en mijn vermoede is dat we er per jaar minder dan 15.000 mee zullen afleggen. Gezien de kosten van de motorrijtuigenbelasting is het zonde van het geld om een diesel voor de deur stil te laten staan. Een automaat heeft de voorkeur vanwege het rijcomfort. Verder zou ik graag wat specifieke opties willen hebben zoals cruise control en stoelverwarming. Zoals ik al eerder aangaf ben ik niet enorm thuis in het aanschaffen van auto's dus een betrouwbare dealer en een Nationale AutoPas lijken mij verstandig.
Het budget wat wij tot onze beschikking hebben is €10.000,--. Hier gaat echter zeer waarschijnlijk nog het één en ander vanaf zoals een nieuwe APK, een afleverpakket, aankoopkeuring en wellicht de aanschaf van een set winterbanden. Als ik dat zo even grofweg uitreken kom ik op een bedrag van rond de €8500 à €9000,-- als zoek limiet.
Gegeven deze voorwaarden en mijn persoonlijke interieur voorkeur lijkt een V70 2nd edition realistisch. Qua kilometerstand kom ik via diverse autosites zo tussen de 160.000km en 280.000km uit.
Goed, tot zover de wensen en introductie... nu de vragen!
Ten eerste, zijn de wensen en het bedrag wat ik tot mijn beschikking heb in overeenstemming? Ik zie een groot aanbod op de verschillende sites maar kan dit zelf moeilijk op waarde schatten omdat ik de markt niet goed ken. Is het te veel voor deze wensen of juist te weinig?
Verder lees ik wisselende verhalen over automaten en handbakken. Een automaat zou iets duurder in gebruik zijn en meer onderhoud vergen dan manueel. Gezien het geringe aantal kilometers is verbruik niet echt een probleem. Als reparaties erg duur zijn speelt dat natuurlijk wel een rol. Wat zou jullie advies zijn? Stel dat ik voor een automaat ga op een correct onderhouden wagen, is het flushen van dit systeem dan aan te raden?
Daarnaast weet ik niet zo goed welke motoruitvoering geschikt is voor ons. Een 2.5 Turbo zal ongetwijfeld bijzonder lekker rijden maar wellicht meer / duurdere problemen geven. Is het verstandiger om voor een turbo-loze uitvoering te gaan of kloppen de berichten dat er meestal niet zo veel mis mee is.
Als laatste, het heeft mijn sterke voorkeur om een auto te kopen die door een dealer is onderhouden. Is het laten uitvoeren van een aankoopkeuring in zo'n geval noodzakelijk? En zo ja, hoe regel je dit? Is het gebruikelijk om dit na een eerste proefrit in gezamenlijk overleg te laten uitvoeren? Het lijkt me dat het uitvoeren van zo'n keuring even tijd kost en je dat niet tijdens je eerste proefritje tussendoor geregeld krijgt. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Hartelijk dank voor het lezen van mijn verhaal en jullie tijd. Ik hoop dat het niet alleen maar vragen zijn die al 100 keer gesteld zijn en waar geen ander antwoord dan 'het ligt er een beetje aan' op te geven valt....
Hier een aantal links naar auto's die ik tot nu toe gevonden heb;
http://selekt.volvocars.nl/zoekresultaten/Volvo-V70-5318124/
http://www.autotrader.nl/auto/…er-onderh/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
groet!
Ernst
zoals ik in mijn introductie al kort beschreef ben ik opzoek naar een tweedhands V70 ter vervanging van onze Opel Hatchback. De Opel bleef als tweede auto nadat bij een wisseling van baan ik mijn V50 moest achterlaten. De V70 lijkt ons na de recente uitbreiding van ons gezin naar vier een goede keuze.
Het aanbod is echter groot en mijn kennis van auto's helaas veel kleiner. Daarom zou ik graag eerst even met jullie, de kenners, van gedachten willen wisselen alvorens tot aanschaf over te gaan.
In het kort mijn wensen; een nette V70 met leren bekleding in benzine uitvoering. De auto gaat niet voor dagelijks woon/werk verkeer gebruikt worden en mijn vermoede is dat we er per jaar minder dan 15.000 mee zullen afleggen. Gezien de kosten van de motorrijtuigenbelasting is het zonde van het geld om een diesel voor de deur stil te laten staan. Een automaat heeft de voorkeur vanwege het rijcomfort. Verder zou ik graag wat specifieke opties willen hebben zoals cruise control en stoelverwarming. Zoals ik al eerder aangaf ben ik niet enorm thuis in het aanschaffen van auto's dus een betrouwbare dealer en een Nationale AutoPas lijken mij verstandig.
Het budget wat wij tot onze beschikking hebben is €10.000,--. Hier gaat echter zeer waarschijnlijk nog het één en ander vanaf zoals een nieuwe APK, een afleverpakket, aankoopkeuring en wellicht de aanschaf van een set winterbanden. Als ik dat zo even grofweg uitreken kom ik op een bedrag van rond de €8500 à €9000,-- als zoek limiet.
Gegeven deze voorwaarden en mijn persoonlijke interieur voorkeur lijkt een V70 2nd edition realistisch. Qua kilometerstand kom ik via diverse autosites zo tussen de 160.000km en 280.000km uit.
Goed, tot zover de wensen en introductie... nu de vragen!
Ten eerste, zijn de wensen en het bedrag wat ik tot mijn beschikking heb in overeenstemming? Ik zie een groot aanbod op de verschillende sites maar kan dit zelf moeilijk op waarde schatten omdat ik de markt niet goed ken. Is het te veel voor deze wensen of juist te weinig?
Verder lees ik wisselende verhalen over automaten en handbakken. Een automaat zou iets duurder in gebruik zijn en meer onderhoud vergen dan manueel. Gezien het geringe aantal kilometers is verbruik niet echt een probleem. Als reparaties erg duur zijn speelt dat natuurlijk wel een rol. Wat zou jullie advies zijn? Stel dat ik voor een automaat ga op een correct onderhouden wagen, is het flushen van dit systeem dan aan te raden?
Daarnaast weet ik niet zo goed welke motoruitvoering geschikt is voor ons. Een 2.5 Turbo zal ongetwijfeld bijzonder lekker rijden maar wellicht meer / duurdere problemen geven. Is het verstandiger om voor een turbo-loze uitvoering te gaan of kloppen de berichten dat er meestal niet zo veel mis mee is.
Als laatste, het heeft mijn sterke voorkeur om een auto te kopen die door een dealer is onderhouden. Is het laten uitvoeren van een aankoopkeuring in zo'n geval noodzakelijk? En zo ja, hoe regel je dit? Is het gebruikelijk om dit na een eerste proefrit in gezamenlijk overleg te laten uitvoeren? Het lijkt me dat het uitvoeren van zo'n keuring even tijd kost en je dat niet tijdens je eerste proefritje tussendoor geregeld krijgt. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Hartelijk dank voor het lezen van mijn verhaal en jullie tijd. Ik hoop dat het niet alleen maar vragen zijn die al 100 keer gesteld zijn en waar geen ander antwoord dan 'het ligt er een beetje aan' op te geven valt....
Hier een aantal links naar auto's die ik tot nu toe gevonden heb;
http://selekt.volvocars.nl/zoekresultaten/Volvo-V70-5318124/
http://www.autotrader.nl/auto/…er-onderh/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
http://www.autotrader.nl/auto/…-automaat/
groet!
Ernst