V70 2.4T automaat

automaat

 
 
 
 
 
NickV70
 
Avatar
 
Subject:

V70 2.4T automaat

 · 
Posted: 16.03.2013 - 13:49  ·  #1
Deze week heb ik de motor van mijn V70 2.4T automaat uit 2001 vervangen. Na alles weer opgebouwd te hebben volgde de eerste test nl. Het starten van de motor. Op zich weinig bijzonderheden. Wel wat onregelmatig lopen maar naar mate de motor op temperatuur is gaat het beter. Eenmaal op temperatuur motor afgezet en alles gecontroleerd. Hierna weer gestart en een poging gedaan om weg te rijden. Geen beweging in de auto. Niet in de R of de D of iedere andere stand. Alleen bij een veel gas geven komt er een korte beweging in de auto maar verder niets. Heeft iemand een idee?

Voor de wisseling van de motor heeft de automaat geen enkel probleem gehad met de bak. Kan dit met de gebruikte ATF te maken hebben of moet er nog een reset plaats vinden via de software?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4T automaat

 · 
Posted: 16.03.2013 - 14:04  ·  #2
Koppelomvormer verkeerd gemonteerd?
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: V70 2.4T automaat

 · 
Posted: 20.03.2013 - 13:05  ·  #3
alle electronica/stekkers goed aangesloten?
heb je ook daadwerkelijk ATF gewisseld? zo ja, zit er wel genoeg in... ???
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 2.4T automaat

 · 
Posted: 20.03.2013 - 16:35  ·  #4
Koppelomvormer kan niet verkeerd worden gemonteerd.
net als je velgen, past maar op 1 manier

ik zou hem eerst uitlezen met VIDA, dan komen er wel wat dingen naar boven drijven
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 2.4T automaat

 · 
Posted: 22.03.2013 - 12:06  ·  #5
Quote door racingbrick

Koppelomvormer kan niet verkeerd worden gemonteerd.
net als je velgen, past maar op 1 manier

ik zou hem eerst uitlezen met VIDA, dan komen er wel wat dingen naar boven drijven


Wie een beetje gaat googelen komt al snel tot de conclusie dat het wel degelijk mogelijk ( in het algemeen) is om fouten te maken bij het terug monteren van de bak c.q. koppelomvormer.

Ik wist me nl te herinneren dat bij een oude E34 er ooit iemand was met een soortgelijke uitdaging. Oorzaak was montage instructies niet goed gelezen, koppelomvormer defect.

Als in een toyota technische training ook nadrukkelijk wordt gesteld dat verkeerde montage van een koppelomvormer iets is wat vaak over het hoofd wordt gezien wat voor reden zou ik dan moeten hebben om te geloven dat monteren van een koppelomvormer niet verkeerd kan gaan?

Het staat niet voor niets in de technische trainingen van Toyota.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0