V70 classic Bedieningspaneel Airco demonteren

Advies gevraagd

Black and tan
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

V70 classic Bedieningspaneel Airco demonteren

· 
Posted: 06.09.2023 - 16:15  ·  #1
Voor zover ik kon nagaan is deze vraag niet eerder gesteld, maar correct me if I'm wrong :)
Bij mijn V70 classic ('99) is een van de draaiknoppen voor bediening van de airco afgebroken. Daarvoor heb ik inmiddels een vervangend element in huis via Rima Druten (zie foto). Is er iemand die weet hoe ik de het oude element er zonder schade uit kan halen? En moet ik uit voorzorg de accu loskoppelen of is het voldoende als de auto gewoon uit staat?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

Re: V70 classic Bedieningspaneel Airco demonteren

· 
Posted: 06.09.2023 - 22:27  ·  #2
Ik heb hem laatst bij mijn S70 vervangen en ik heb de radio eruit gehaald en van onderaf gewoon aan de achterkant naar voren gedrukt en dan komt hij er vanzelf uit. Heb de accu niet losgekoppeld maar de auto ook niet op contact gezet ......
Black and tan
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.09.2023 - 11:48  ·  #3
Dank voor de tip
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 08.09.2023 - 11:29  ·  #4
Bij de 850 was dit bedieningspaneel nagenoeg gelijk op de hoeken na, daar waren die haaks ipv rond. Voor de vervanging van de lampjes in dit paneel gebruikte ik een breed plamuurmes: dit duwde ik zowel aan de boven- en de onderkant om de beurt een klein stukje tussen dit paneel en de omkadering en kon dit paneel dan iets naar buiten duwen. Daarna had je dan voldoende grip om dit handmatig er in zijn geheel uit te halen. Heb dit diverse keren zo gedaan zonder de accu los te koppelen en daarna nooit een storing.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 12.09.2023 - 08:17  ·  #5
Quote door GrumpyXXL

Ik heb hem laatst bij mijn S70 vervangen en ik heb de radio eruit gehaald en van onderaf gewoon aan de achterkant naar voren gedrukt en dan komt hij er vanzelf uit. Heb de accu niet losgekoppeld maar de auto ook niet op contact gezet ......

Exact zo ook in mijn S70, radio eruit en je duwt 'm er van achteren zo uit. Daarna de stekkers losmaken. Accu loskoppelen is niet nodig. En wat je NOOIT moet doen, is de kalibratie uitvoeren in VIDA.
Black and tan
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.09.2023 - 14:15  ·  #6
Dank voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag

Selected quotes for multi-quoting:   0