v70 classic dimlicht verbeteren

meer lichtopbrenst - wat te doen

elooije
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: v70 classic dimlicht verbeteren

· 
Posted: 31.05.2021 - 21:00  ·  #16
Ben verder gegaan met jullie tips, voltage is zo'n 12,5-12,8v gemeten achterkant lamp bij net gestarte motor.
ook de glazen kap eraf gehaald en naar de reflector gekeken. niet dof maar wel vlekken; hier wat foto's.

dimlicht

grootlicht

Is de beschadiging op de reflector een logische verklaring voor minder lichtopbrengst?
ik kon online niet enkel een nieuwe reflector vinden, wel een nieuwe unit voor iets van 40 euro per stuk.

Ook kreeg ik de tip om de c70 koplamp te kopen (ruim 200 euro voor een set), wat is daar fijn aan? ik begrijp dat de vorm het compatible maakt met een xenon of led lamp? (ivm stooing, ballast moet nog steeds buiten de behuizing).

een 100w hulp plaatsen zal dat snel weer verbrande reflectoren opleveren?

Ik wil graag beter licht, wat zal ik doen.
Levert 2x40 euro voor nieuwe 'oude' units genoeg voordeel op?
of beter de 200nogwat euro uitgeven aan c70 units en dan xenon en led er in plaatsen? en is er nou echt niet een kant en klaar systeem hiervoor in 2021?

dank en groet
elwin
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 21:03  ·  #17
Daar is het beste wel af hoor qua lichtopbrengst. Lijkt alsof er ooit iemand met zien vieze klauwen aan de reflector heeft gezeten waarna dit door de warmte van de lamp is ingebrand.

Als het verder niet schilfert of loskomt kun je het misschien nog poetsen of polijsten
BBS
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 21:13  ·  #18
Ja kan proberen om de spiegel iets wat "schoon" te borstelen. Gebruik daarvoor een zeer zachte kleine kwast en ga uiterst voorzichtig te werk.
Dat laagje zilver is zeer, zéér dun en beschadigd bij het minste of geringste.
Maar wat klaas ook zegt, hier is het beste echt wel van af.......
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 21:40  ·  #19
Ik had in 2012 bij Koebergen Auto's mijn Hella's gekocht. Prijs is hetzelfde als nu: 175,- incl. Goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden. Let op: de hoogte afstelmotor zit er niet bij, die moet je omzetten. Dit is bij alle leveranciers. Niet alleen de reflectoren waren behoorlijk dof, ook het glas had heel veel steenslagputjes, Naast dat er weer beter licht was, smoelt de auto weer een stuk frisser. Montage was zo gebeurd, geen pasvorm issues. Hoogteverstelling ok prima. Tot op heden nog steeds prima tevreden. Kost inderdaad een paar centen maar ik heb er al lang plezier van. Geen lekkage ofzo. Connectoren pastten goed, geen overgangsweerstanden -> gesmolten lampconnectoren ofzo. Als je langer met je auto wilt rijden zou ik het zeker overwegen om er Hella's in te zetten.

https://www.koebergenautos.nl/…echts.html

Ik had later, eigenlijk tegen beter weten in, een knipperlicht van TYC besteld, om het toch eens te proberen. Het kwaliteitsverschil was te zien: afdichting/lijm van de lens op het huis was slordig, niet helemaal een volle strake naad, het was duidelijk een rups, andere kleur als het origineel, leek ook wel met bubbeltjes erin. Lens scherpe randen. Ik heb het terug gestuurd en er een Hella ingezet.
elooije
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 21:49  ·  #20
Wow Lerren, wat een bedrag, en wat een verschil in prijs. (ik heb mijn text ge-update met links naar de items die ik heb gevonden).

Maar daarmee (vervangen, niet upgraden naar xenon oid) al een wereld van verschil?
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2021 - 23:19  ·  #21
Ik zag het verschil wel maar het was geen wereld van verschil. Ik heb er gewone Philips Vision H7-lampen in zitten. (heb ooit Philips H7 met extra opbrengst in gehad, maar die waren binnen 3/4 jaar kapot) Maar dat is persoonlijk en hoe slecht zijn jouw units. De gevlekte reflector op je foto, die is niet fris meer, vind ik. De reflector op de 2e foto valt mee. Maar echt glimmen doet die ook niet. Ik denk dat je het verschil gaat zien en het verschil zal groter zijn als je ook nog extra lichtopbrengst H7-lampen monteert. (bijv. Philips X-treme vision Pro 150 H7, ik noem maar iets).

Ik heb geen ervaring met xenon achteraf inbouwen in originele units of de units van een C70 (zie HenriV70 : plug and play). Maar ik vermoed dat dat ook het nodig geld kost en hoe dat dan electrisch zit met de aftermarket (CAN-bus-systeem als dat in je auto zit (in de 2.4 autos vanaf midden '99) en het "lampencontrole systeem" of dat ook nog blijft werken). Waar komen de voorschakelweerstanden? . Check o.a. onderstaand topic eens. Lijkt er toch op dat nieuwe reflectoren de basis zijn. Kijk eens of je een ervaring kan vinden van iemand die een goedkope TYC-lamp heeft gebruikt en dan extra opbrengst lampen erin. Zie ook hierboven bij HenriV70, xenon in een gewone unit geeft verkeerd lichtbeeld. Of koop gewoon een TYC, bekijk hem zelf eens, en als je hem voorzichtig kan passen met een extra opbrengst lamp erin. Terugsturen kan altijd als hij onbeschadigd is.

Mijn reflectoren zijn na 9 jaar nog goed en het was plug en play en nooit geen problemen met iets gehad. Voor mij was het voldoende licht.

topic.php?t=6322
Klaasw
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.06.2021 - 06:51  ·  #22
Quote door lerren

Ik had in 2012 bij Koebergen Auto's mijn Hella's gekocht. Prijs is hetzelfde als nu: 175,- incl. Goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden. Let op: de hoogte afstelmotor zit er niet bij, die moet je omzetten. Dit is bij alle leveranciers. Niet alleen de reflectoren waren behoorlijk dof, ook het glas had heel veel steenslagputjes, Naast dat er weer beter licht was, smoelt de auto weer een stuk frisser. Montage was zo gebeurd, geen pasvorm issues. Hoogteverstelling ok prima. Tot op heden nog steeds prima tevreden. Kost inderdaad een paar centen maar ik heb er al lang plezier van. Geen lekkage ofzo. Connectoren pastten goed, geen overgangsweerstanden -> gesmolten lampconnectoren ofzo. Als je langer met je auto wilt rijden zou ik het zeker overwegen om er Hella's in te zetten.

https://www.koebergenautos.nl/…echts.html

Ik had later, eigenlijk tegen beter weten in, een knipperlicht van TYC besteld, om het toch eens te proberen. Het kwaliteitsverschil was te zien: afdichting/lijm van de lens op het huis was slordig, niet helemaal een volle strake naad, het was duidelijk een rups, andere kleur als het origineel, leek ook wel met bubbeltjes erin. Lens scherpe randen. Ik heb het terug gestuurd en er een Hella ingezet.

Die Tyc richtingaanwijzers heb ik ook, omdat ik Hella niet kon vinden helaas... Deze zijn inderdaad van mindere kwaliteit en slechter afgewerkt.
elooije
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.06.2021 - 19:48  ·  #23
Dank heren,
maar heb nog niet het idee dat mijn vragen (zie hierboven) echt opgehelderd zijn;

Levert 2x40 euro voor nieuwe 'oude' units genoeg voordeel op? (betere reflectoren)
of beter de 200nogwat euro uitgeven aan c70 units en dan xenon en led er in plaatsen? (klopt dat, dat dat met die units wel kan)
en is er nou echt niet een kant en klaar systeem hiervoor in 2021?

merci
elwin
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 01.06.2021 - 19:52  ·  #24
[-Tom-]