Sinds ongeveer 1,5 jaar houdt de V70 soms heel even in. Soms weken niet, soms meerdere keren en het begint nu frequenter op te treden. Bij het voorgaande onderhoud zijn de bougies nog vervangen voor origineel Volvo en dit gaf geen verschil. Bobines zijn ook recent en de meeste vacuüm slangen zijn vervangen. LMM reinig ik één keer per jaar preventief met het onderhoud en afgelopen onderhoud heb ik het Gasklephuis ook schoongemaakt. Het gasklephuis zelf is ooit ook al vervangen, aangezien deze in de beruchte serie zat. Qua brandstof gaat er altijd 98 E0 of E5 in en bij iedere beurt een fuel system cleaner. Daarnaast zijn er ook geen grote afwijkingen in het brandstof verbruik.
De auto geeft (uiteraard) geen melding op het dashboard en start en loopt voor het overige prima. Wat zijn de meest waarschijnlijke veroorzakers en waar gaan we beginnen.
Aangezien het niet continu optreed denk ik zelf eerlijk gezegd niet dat het in het vacuüm zit, maar eerder een sensor die soms een foutief signaal geeft. Wie helpt mij op weg…
De auto geeft (uiteraard) geen melding op het dashboard en start en loopt voor het overige prima. Wat zijn de meest waarschijnlijke veroorzakers en waar gaan we beginnen.
Aangezien het niet continu optreed denk ik zelf eerlijk gezegd niet dat het in het vacuüm zit, maar eerder een sensor die soms een foutief signaal geeft. Wie helpt mij op weg…